قلم فارسی نوین


قلم فارسی «نوین»، طراحی «هیربد لطفیان» از هنرجویان کلاس طراحی قلم فارسی مدرسه ­ی ویژه به راهنمائی دامون خانجانزاده به عنوان قلم فارسی «بانک اقتصاد نوین» توسط هیات داوران انتخاب گردید.
سال گذشته در پی درخواست و سفارش «بانک اقتصاد نوین» برای طراحی قلم فارسی اختصاصی توسط هنرجویان کلاس طراحی قلم فارسی مدرسه­ ی ویژه، 7 قلم فارسی از میان 18 قلم که طراحی اصلی پایه و مفردات آن ها به اتمام رسیده بود، توسط هیات داوران متشکل از: ابراهیم حقیقی، مسعود سپهر، امراله فرهادی، علی حقیقی و دامون خانجانزاده (استاد راهنما) به همراه نمایندگان بانک و مسعود نجات (مشاور فنی چاپ و نشر بانک) انتخاب گردید.
هیات داوران در دور دوم داوری، 3 قلم را به عنوان قلم های مناسب برگزیدند که یکی از این 3 قلم در داوری نهائی به عنوان قلم برتر برگزیده شد.
این قلم که پس از طراحی 3 پایه اصلی آن (سیاه، متوسط و نازک) توسط «هیربد لطفیان» تا نیمه اردیبهشت 92 به اتمام می رسد، به آقای آذرشب (مدیر نرم افزاری مریم) تحویل خواهد شد تا کارشناسان فنی و تخصصی این نرم افزاری آن ها را برای استفاده در فضای رایانه ای آماده سازی کنند، این قلم قرار است به نام قلم «نوین» به علاقه مندان و کاربران ارائه گردد.
امراله فرهادی، مدیر مدرسه ی ویژه و دبیر این پروژه می گوید:
روند اجرائی این پروژه از زمان اظهار علاقه قابل تقدیر مدیران محترم بانک و سفارش آن به مدرسه ­ی ویژه تاکنون بیش از 8 ماه زمان برده و تأثیرات مرحله به مرحله آن در ایجاد شور و شوق و ترغیب هنرجویان به طراحی قلم فارسی فوق العاده بوده است.
خوشبختانه قلم برگزیده، هم از جانب هیات داوران و هم نمایندگان بانک مورد تأیید قطعی قرار گرفته و به زودی (طی 3-2 ماه آتی) طراحی نهائی آن در 3 پایه اصلی در مراسم ویژه ای رونمائی شده و به همراه قلم های دیگر شرکت کننده در مسابقه به نمایش گذاشته خواهد شد.
امید است نمایش این آثار و عملکرد ارزشمند بانک اقتصاد نوین، سرآغازی باشد برای توجه بیشتر سازمانها و مؤسسات معتبر در حمایت از طراحان با استعداد کشورمان، برای خلاقیت و توانمند سازی وگسترش دامنه­ ی تنوع «قلم های فارسی».
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن