بیژن صیفوری؛ ساکِنِ روان


پوستر این رویداد/ اثر: بیژن صیفوری
«
ساکنِ روان»، نام سخنرانی و ورکشاپِ بیژن صیفوری در آغازِ سالِ 1391 در اصفهان است.
به گزارش مجله‌ی الکترونیکی رنگ، بیژن صیفوری در ادامه‌ی مجموعه سخنرانی‌ها و ورکشاپ‌های خود در شهرهای ایران، در روزهای 22 و 23 فروردین 1391، «ساکنِ روان» را در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌کند. این مراسم، در پیِ دعوتِ دانشگاه از وی اجرا می‌شود.
سخنرانی هنرمند، درباره‌ی نگرش کانسپچوالِ او در طراحی گرافیک و هنر دیداری، به همراهِ نمایش آثار و تحلیل آنها، در اولین روز حضور صیفوری در اصفهان انجام می‌گیرد. در این جلسه، هنرمند از پشت صحنه‌ی خلق آثار دیداری، و روند شکل‌گیریِ سبک شخصی خود در طراحی گرافیک، با علاقه‌مندان سخن خواهد گفت.
صبحِ روز دوم، هنرمند در جلسه‌ای با حضورِ آزاده مدنی، شاعر و پژوهشگر، به تفسیر و تحلیل غزلی از مولوی خواهد پرداخت، که نامِ ورکشاپ از آن برگرفته شده است: «وه! چه بی‌رنگ و بی‌نشان که منم...».
بعدازظهر همان روز، بیژن صیفوری در کارگاه، شاگردان و دانشجویان را، برای دست‌یابی به آثاری مفهومی، برپایه‌ی مفاهیمِ همان غزل از مولوی، رهبری و راهنمایی می‌کند.
«ساکنِ روان»، تجربه‌ی دیگری است از مجموعه کارگاه‌های بیژن صیفوری در هنرهای دیداری، با موضوعی شناختی. این هنرمند پیش از این نیز، کارگاه‌های گوناگونی در شهرهای مختلفِ ایران، و همچنین در استودیوی شخصی خود در تهران، در گستره‌ی هنرهای دیداری برپا کرده است. این بار اما، عنوانِ «ساکنِ روان» که برگرفته از غزلی از مولاناست، اشاره‌ای است فلسفی به طراحی گرافیک و هنرهای دیداری، و پویایی آن، در عین ایستایی ظاهری‌اش.

برنامه ی مراسم به شرح ذیل است:
سه‌شنبه 22/1/91، ساعت 17: سخنرانی و دیدار با هنرمند (ورود برای عموم آزاد)
چهارشنبه  23/1/91، ساعت 10: تحلیل و تفسیرِ غزلِ مولانا (ورود برای عموم آزاد)
چهارشنبه 23/1/91، ساعت 15: برگزاری ورکشاپ (ویژه‌ی ثبت‌نام‌شدگان)
علاقه مندان می توانند برای حضور در این کارگاه به دانشگاه هنر اصفهان واقع در اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه‌ی سنگتراش‌ها، ساختمان فرانسوی‌ها مراجعه نمایند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن