۳سالانه ی پوستر


tranavaبه گزارش بخش خبری "رنگ" سه سالانه ی پوستر تراناوا (TPT) یک مسابقه ی معروف طراحی پوستر بین المللی بین طراحان و دانشجویان داخلی و خارجی است که به وسیله ی "ایکوگرادا" پشتیبانی میشود. این سه سالانه ، جزو برترین رویداد های اروپا بوده و امروزه به بزرگترین نمایشگاه دستاورد های طراحی گرافیک در "اسلواکی" بدل شده است که به طور منظم از سال 1991 در حال برگزاری است.
این سه سالانه عرصه ی حضور آثار مختلف از فرهنگهای متنوع است و در هر سه سالانه شمار کثیری از طراحان در این رویداد شرکت میکنند که آمار آثار راه یافته به سه سالانه ی اخیر تعداد 740 پوستر از 397 طراح و از 32 کشور میباشد که از این میان کشورهای لهستان ، چین ، ژاپن ، مکزیک و فنلاند بیشترین آثار را به خود اختصاص میدهند که این آمار نشان دهنده ی اهمیت این رویداد میباشد. پوستر های اسلوواکی توسط 74 هنرمند به نمایش گذاشته شده اند که شامل 15 طراح و 59 دانشجو میباشد.
"مارتا سیلوسترووا" مدیر هنری این سه سالانه ، دیدگاه خود را در مورد این نمایشگاه ، این گونه بیان می کند: "برخی از پوستر های منتخب ، با استفاده از پیام های کوتاه و محکم ، در باره ی مشغولیت های ذهنی و فشار های جامعه ، با عموم ارتباط برقرار میکنند .ارزشمند ترین این آثار هنری ، آثاری است که زیبایی شناسی ما را با استفاده از تجربیات فرمی و گام نهادن به ابعاد ناشناخته ای از محدوده های بصری ، تعالی می بخشند و از طرفی ، جایگاه پوستر هایی که بازتاب سنت ها و سبک و خلاقیت فردی هنرمند هستند ثابت است."
 
این سه سالانه به دو بخش "طراحان حرفه ای" (شامل 213 طراح از 32 کشور) و "دانشجویان" از دانشگاه های هنر های زیبا (شامل 184 طراح از 16 کشور) تقسیم میشود که جایزه ی اصلی (جایزه ی "اندی وارهول") به هنرمند برگزیده ی بخش حرفه ای اختصاص میابد. مدیر آکادمی هنرهای زیبا ی براتیسلاوا ، اعطای جایزه ی هنرمند برگزیده ی بخش دانشجویان را بر عهده دارد.
 
اعضای هیئت داوران شامل هنرمندان زیر میباشد :
  1. جوزف دوکا (اسلوواکی)
  2. آلن لوکرنک (فرانسه)
  3. گرترود نولته (آلمان)
  4. تادئوس پیچورا (لهستان)
  5. کارل ام سک (چک)
  6. نایب رئیس "ایکوگرادا" ،  وی جی آرکری (آفریقای جنوبی)
 
جوایز دیگر :
 
جایزه ی مرکز طراحی اسلوواکی ، جایزه ی رئییس دولت منطقه ی خودگردان "تراناوا" ، جایزه ی رئیس کمیته ی سازماندهی سه سالانه ی تراناواو جایزه ی “Master’s Eye award”  برای خلاقانه ترین اثر گرافیکی.
 
برنده سه سالانه ، به صورت عمومی در تاریخ 13 سپتامبر 2006 در افتتاحیه ی رسمی نمایشگاه اعلام میگردد.
 
کاتالوگ رنگی دو زبانه ی سه سالانه ، که شامل برگزیده ای از پوستر ها و خلاصه ای از اطلاعات مربوط به طراحان است ،  به عنوان قسمتی از فعالیت های سه سالانه ، به زودی منتشر می شود و در تمامی مراکز هنری دنیا پخش می گردد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن