فراخوان مسابقه پوستر برای فردا


فرناز کودک جهانی/ گروه ترجمه


فراخوان مسابقه پوستر برای فردا (1)با عنوان «حق تحصیل» منتشر شد(2)

متن این فراخوان بدین شرح است:

شرحی در باب موضوع مسابقه:
"تحصیلات قوی ترین صلاحی است که با آن می توان دنیا را تغییر داد." نلسون ماندلا(3)
بگذارید با این واقعیت شروع کنیم که هر کودکی در دنیا حداقل تحصیلات ابتدایی اش طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر تضمین شده است. دومین هدف توسعه در این هزاره، اعلامیه ای است که توسط کلیه کشورهای عضو سازمان ملل(4) تصویب شده است. بدین مضمون که اطمینان حاصل شود تا سال 2015 کودکان سراسر دنیا، اعم از پسر و دختر توانایی تکمیل تحصیلات دوره ابتدایی را داشته باشند.
با این وجود تخمین زده می شود که 121 میلیون کودک در دنیا همچنان فاقد تحصیلات دوره ابتدایی می باشند. این رقم تقریباً برابر است با 2% از جمعیت کل دنیا یا بیشتر از مردمی که در مکزیک زندگی می کنند. از هر زاویه ای که به این رقم بنگرید، میزان قابل توجهی است. یک کودک می تواند از تحصیل محروم شود تنها به این دلیل که برای کمک به خوانواده اش مجبور است کار کند. وی می تواند از تحصیل محروم شود به دلیل معلولیت یا به دلایل مذهبی یا به دلیل نوع جنسیت یا به دلیل کشورش.
به هر حال تمام کودکان برای تحصیل حقوق مشترکی داشته و با هم برابرند.(آموزشی با کیفیت و مناسب) آری این ها مشکلات اصلی کشورهای در حال توسعه می باشند با این حال مسأله ای است که به تمام کشورهای دنیا آسیب می رساند. بی سوادی و فقدان تحصیلات اولیه درغرب نیز در حال رشد می باشد.(یا هیچگاه از بین نمی رود) بی سوادی در فرانسه تبدیل به مشکلی ملی شده است ( با 3.1 میلیون مردمی که قادر به خواندن، نوشتن و حساب کردن نمی باشند.) همچنین میزان بی سوادی در اروپا نیز به طرز غیر قابل انتظاری بالا می باشد. در حالی که طبق بررسی جامع از سواد آموزی بزرگسالان در آمریکا، 42 میلیون از آمریکایی های بالغ بی سواد بوده و تخمین زده می شود که به این تعداد هر ساله حدود 2.500.000 نفر افزوده می شود.

و این مشکلی است که بدون مداخله فقط بدتر خواهد شد. مسأله فقط به مدرسه فرستادن کودکان نیست بلکه تمامی افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند صرف نظر از جنسیت، مذهب و معلولیت باید شانس داشتن زندگی و فردایی بهتر را برای خود و فرزندانشان داشته باشند. تحصیل به آنها این امکان را می دهد که چرخه فقر را شکسته و تبعیضات اجتماعی را در جامعه متوقف  کنند. به آن ها امید می بخشد. اگر کودکی از تحصیل محروم شود در واقع این فرصت از وی گرفته می شود. تحصیلات بنا کننده رشد جامعه و بارور شدن آن می باشد. بحث این نیست که چه کسانی شایسته تحصیل می باشند، این یک حق مسلم است، حق شما، حق ما، حق همه مردم دنیا.
تا زمانی که آموزش و پرورش جهانی نداشته باشیم، دنیای ما به سادگی در اشتباه خواهد بود.

موضوع:

ما می خواهیم همه انسان ها را از این مسأله آگاه کنیم که هر کودکی حق تحصیل دارد و اینکه چه چیزهایی برای تحقق این امر باید عوض شوند. غرب وعده داده است که در کشورهای در حال توسعه مدارس بیشتری بسازد. در نهایت توجه به این مسأله که تحصیلات چه مضایایی دارد و ساخت فردایی بهتر برای دنیا و تمام مردمی که در آن زندگی می کنند.
شما می توانید به اکثر زبا ن های زنده دنیا آثار خود را ارایه دهید. لیست زبان های فعلی در ستون سمت چپ قابل دسترسی می باشد. گروهی مترجم داوطلب از سراسر دنیا در پی این هستند که زبان های بیشتری به این لیست اضافه کنند. به همین سبب اگر زبان انتخابی خود را در لیست نیافتید، مجدداً به سایت ما رجوع کنید.

آخرین مهلت ارسال آثار 19 تیر 1390 می باشد.

 داوران بین المللی:
1-مایکل باتوری(5) -  فرانسه
2-جوآنا گورسکا(6) – لهستان
3-یوری گولیتوف(7) – روسیه
4-ژان کارلو ایلیپرندی(8) – ایتالیا
5-روت کلوتزل (9) – برزیل
6-آلن لوکرنک (10) - فرانسه
7- اریک اسپیکرمن (11) – هلند
8-سوفی توماس (12) – انگلستان
9-نیکولاس تروکسلر (13) – سوییس

*تاریخ ارسال آثار 24 اردیبهشت لغایت 19 تیرماه 90 می باشد.


نحوه ثبت نام:
برای شرکت در مسابقه ابتدا باید در وب سایت ما ثبت نام (رایگان) کنید. در گوشه سمت چپ در قسمت بالای منو لینک "SIGN UP" را پید کنید. سپس به نام خود اکانتی باز نمایید. پس از اینکار شما از طریق اکانت شخصی خود می توانید آثار خود را آپلود کرده و بقیه اطلاعات را وارد نمایید. این تنها راهی است که می توانید آثار خود را در مسابقه شرکت دهید.
ثبت نام در این مسابقه 100% رایگان می باشد.
چنانچه مایلید به صورت گروهی در این مسابقه شرکت کنید یکی از اعضای گروه به نمایندگی از بقیه اعضاء یک اکانت باز می کند و پس از آپ لود آثار اسم بقیه اعضای گروه را نیز وارد می نماید. ( توجه کنید که از باز کردن اکانت های جداگانه در این بخش خودداری کنید.)
اگر شما استودیوی طراحی هستید و مایل به شرکت در مسابقه می باشید باعث خوشحالی ما خواهد بود ولی شما باید به صورت شخصی یا به صورت گروهی ثبت نام کنید نه با اسم استودیوی خود. اگر به صورت مستقل شرکت می کنید با اسم خودتان اکانت باز کنید. چنانچه به صورت گروهی شرکت می کنید طبق دستور العمل ذکر شده عمل نمایید.

اطلاعات مربوط به مسابقه:

شما می توانید تا 10 پوستر را در مسابقه شرکت دهید. این محدودیت بیشتر به دلیل مسایل فنی است تا مسایل دیگر، با این حال بر این باوریم که 10 پوستر فضای کافی برای نشان دادن خلاقیت شما را در اختیارتان قرار خواهد داد.

شرایط لازم و ویژگی های آثار:

طرح ارسالی شما نباید پیش از این منتشر شده باشد، همچنین آثار ارسالی نباید تحت قانون کپی رایت باشند. طراحی پوسترها باید به صورت عمودی باشد.

نوع فایل ارسالی:

‏Jpeg Size:  2953 x 4134 pixels
   Resolution:  150 DPI
RGB

برای نوشته های روی پوستر خود شما کاملاً آزاد هستید که از هر زبانی استفاده کنید. ما مشتاقیم که شما به صورت آزادانه عقاید خود را بیان کنید که همیشه این امر به کمک زبان مادری بهتر صورت می گیرد.
بهتر است که از متن توضیحی فراخوان برای نوشته های پوستر خود استفاده نکنید. این توضیحات تنها برای روشن کردن موضوع در دید شما درج شده است. ما ترجیح می دهیم از ایده شخصی خود برای مطالب مندرج در پوستر خود استفاده نمایید.
همچنین هیچ احتیاجی به درج لوگو در پوستر وجود ندارد، نه لوگوی موسسات خیریه نه حتی لوگوی این مسابقه.

شما هم سهیم شوید:

چنانچه به هر طریقی جذب فعالیت ما شده اید و مایل به همکاری می باشید بسیار مایه خوشنودی ما خواهد بود. شما می توانید مقالات یا مطالب سایت ما را از طریق گزینه  Share با هر شخصی که فکر می کنید این موضوع برایش جالب است در میان بگزارید. این گزینه در انتهای هر صفحه در دسترس می باشد.

لطفن برای آگاهی از اطلاعات بیشتر به وب سایت اصلی مراجعه نمایید.



Poster for tomorrow ‏The Right to Education‏
Nelson Mandela ‏UN member states‏
Michael Batory
Joanna Gorska
Yuri Gulitov‏Giancarlo Iliprandi
Ruth Klotzel‏ Alain Le QuernecErik Spiekermann
Sophie Thomas‏Niklaus Troxler

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن