فراخوان مسابقه طراحی پوستر ۲۰۱۱ مکزیک


حسین عبدی/ گروه ترجمه


فراخوان مسابقه طراحی پوستر 2011  مکزیک  با موضوع " اقداماتی در جهت استفاده پایدار از آب " منتشر شد.
متن فراخوان بشرح زیر است:

«فراخوان دوم»(1)،  دانشگاه اتونومی متروپولیتن(2) و «مرکز طبیعت تگزاس»(3) با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی از شرایط زیست محیطی جهان، در مکزیک، رقابت مذکور را برگزار میکند.

خلاصه:
امروزه آب نقش بسیار مهمی در سلامت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین حفظ ثروت های اکولوژیک ملل و جهان ایفا میکند، به همین دلیل اقدامات ما میتواند تاثیر فراوانی بر سلامت و حفظ شرایط زیست محیطی جهان و در اختیار نهادن آبی سالم برای همگان در سرتاسر دنیا داشته باشد.

پوسترهای طراحی شده میبایستی انتقال دهنده پیامهایی در جهت تشویق جامعه و مردم به اعمال موارد  زیر باشند: 

اقداماتی در جهت کاهش مصرف آب.
بکاربردن روشهایی برای بهبود بهره وری آب.
و اقداماتی که منجر به گسترش اطلاعات برای ایجاد یک فرهنگ در راستای مصرف بهینه آب و ارزش نهادن به آن شوند.
برای مشاهده و بدست آوردن نمونه هایی از روشها و اقدامات مفید در جهت حراست از آب و محیط زیست به پیوند زیر مراجعه کنید: www.segundallamadaeng.wordpress.aim

مقررات و ضوابط شرکت در مسابقه:
حضور در این رقابت برای طراحان و دانشجویان رشته های طراحی ، ارتباط تصویری و مشاغل مرتبط آزاد است.
افراد مرتبط با هیات داوران و سازمان دهندگان این رقابت قادر به حضور در این رقابت نیستند.
طرح های ارسالی توسط هیئتی از داوران که متشکل از طراحان برجسته گرافیک، ارتباط تصویری و متخصصین این رشته می باشند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هیات داوران:
لوردس زولزی(4) / مکزیک
لوبا لوکوا(5) / ایالات متحده امریکا
پریسا تشکری / ایران
رنه ونر(6) / سوییس
فلیکس بلترن(7) / مکزیک
اریک اولیوارز(8) / مکزیک
سوزانا ماچیکائو(9) / بولیوی
خوان کارلوس داریاس(10) / ونزوئلا
خاویر هررو(11) / اسپانیا
لویی کارلوس هررا(12) / مکزیک
گوستاو مورالس آینسلیه(13) / مکزیک


معیارهای هیات داوران برای گزینش آثار عبارتند از:
- محتوای مفهومی
- دارا بودن کیفیت بصری و گرافیکی در اجرا
- دارا بودن اصالت در بیان و تفسیر موضوع
- اشاره واضح و مستقیم به موضوع رقابت به گونه ای خلاقانه

تصمیم نهایی در برگزیدن آثار بر عهده هیات داوران بوده و ممکن است در صورت پایین بودن کیفیت آثار ارسالی تعداد پوسترهای پذیرفته شده و همچنین جوایز مربوطه را کاهش دهند.


زمان و روش دریافت آثار:
شرکت کنندگان باید پوسترهای خود را به آدرس ایمیل:
" concurso@segundallamada.com"
تا نیمه شب 23 مه 2011  (2 خرداد 1390)، ارسال نمایند.


مشخصات و محتویات ایمیل ارسالی برای مشارکت در رقابت:
1- پوستر  60x 90 سانتیمتر افقی یا عمودی – 150dpi – Grayscale   -JPG حجم فایل باید کمتر از 5 مگابایت باشد
2- یک نسخه از پوستر با کیفیت پایین تر 900x600 پیکسل - 72 dpi - JPGو Grayscale 
3- توضیح و توجیح مختصری در مورد مفهوم پوستر، حداکثر تا 500 حرف بدون اسم یا اسم مستعار، در قالب فایل " word" و پسوند doc.
4- اطلاعات تماس (نام کامل، سن، آدرس، کشور، شماره تلفن، آدرس ایمیل) و پیشنهادی پایدار و مفید در مورد استفاده از آب که شرکت کننده در زندگی روزمره خود تلاش می کند بکارگیرد (در قالب فایل " word" و پسوند doc. )
بهترین پیشنهاد ارائه شده در سایت های اجتماعی وهمچنین سایت  «فراخوان دوم» (Segunda Llamada ) انتشار می یابد.

تذکر:
چهار قسمت فوق بایستی انجام شود، در غیر این صورت برای رقابت و داوری ارائه نخواهند شد.

پوسترها نباید هیچ گونه امضاء، اسم، اسم مستعار و یا نام مولف داشته باشند.
آثار شرکت کنندگان و اطلاعات ارتباطی از هم جدا نگهداری شده و پس از داوری به یکدیگر الصاق می گردند.


 محدودیت ها:
اگر متنی اضافه می شود باید باید به زبان اسپانیایی باشد.
پوسترهای ارائه شده باید منحصرا برای این رقابت تهیه شده باشند و قبلا انتشار نیافته و یا در فستیوالی شرکت نکرده باشند.
پوسترها نباید حاوی علایم شرکت ها ، سازمان ها، مراکز خدماتی و تجاری باشند.
مشارکت کنندگان در قبال اصل بودن آثار و تعلق آنها بخود، مسوول خواهند بود، در صورتی که در خلق اثر با شخص دیگری نیز همکاری داشته اند ، می بایستی نام مشارکت کننده را نیز در بخش مولف درج نمایند.
پوسترهایی که دقیقا مطابق بر قوانین فراخوان ارائه شده باشند، شایسته حضور در رقابت هستند و مابقی از شرکت در رقابت در اسرع وقت توسط داوران منع خواهند شد.

انتخاب آثار و جوایز:
هیات داوران 25 پوستر برتر را بعنوان فینالیست انتخاب کرده و در کاتالوگی منتشر خواهند کرد.
وظیفه معرفی برندگان سه جایزه اول بر عهده هیات منصفه نهاده شده است.
کاتالوگ این رخداد نیز برای منتخبین و هیات داوران رایگان خواهد بود.
نتایج  این رقابت در روز دوشنبه 20 ژوئن 2011 (30 خرداد 1390) در سایت رسمی این رقابت  ww.segundallamada.com  ارائه می شود.
اطلاعات مربوط به مراسم توزیع جوائز، انتشار کاتالوگ و برپایی نمایشگاه در سایت فوق داده خواهد شد.

جوایز:
1-مقام اول:
یک عدد تبلت واکوم اینتیوس4 مدیوم  WACOM Intuos 4 Medium tablet  و مجموعه محصولات " Natura" به همراه تی شرت Segunda llamada

2- مقام دوم:
مجموعه کتابهای طراحی، مجموعه محصولات "Natura" به همراه تی شرت    Segunda llamada

3- مقام سوم:
مجموعه کتابهای طراحی ، مجموعه محصولات " Natura" به همراه تی شرت  Segunda llamada


تذکر مهم: هزینه ارسال جوایز برندگان خارج از مکزیکوسیتی برعهده آنان خواهد بود.

حقوق و انتشار آثار:
«فراخوان دوم» (Segunda Llamada) یک پروژه غیر انتفاعی و آموزشی است . بنابراین مشارکت کنندگان حق برگزاری نمایشگاه ، انتشار، توزیع و چاپ آثار در نشریات و دیگر رسانه ها را به برگزار کنندگان و سایت  Segunda llamada  اعطا می نمایند.
هر شرکت کننده از حق تالیف و خلق اثر خود برخوردار خواهد بود و مالکیت معنوی و فنی پوستر ها را در اختیار خواهد داشت و به عنوان سوابق هنری وی محسوب خواهد شد.
سازمان دهندگان حق هیچ گونه استفاده تجاری را بدون موافقت کتبی صاحب اثر برای خود جایز نمیدانند.

توضیحات نهایی:
«فراخوان دوم»،  دانشگاه اتونومی متروپولیتن و «مرکز طبیعت تگزاس» هیچ گونه مسئولیتی در قبال مفاهیم و مطالب درج شده در پوسترها نداشته و لزوما با مطالب مطروحه در آنها موافق نخواهد بود، لزا مسئولیت آن را متوجه صاحب اثر و طراح میداند.
تصمیم گیری درمورد هر رخداد پیش بینی نشده ای به صورت توافق جمعی، بر عهده سازمان دهندگان و هیات داوری خواهد بود.

«فراخوان دوم» یک پروژه اجتماعی،زیست محیطی و آموزشی است.
مکزیکسیتی فوریه 2011
SEGUNOA LLAMADA
اقداماتی پایدار برای آینده ای بهتر
www.segundallamada.com



Segunda llamada -1
The Universidad Autonoma Metropolitana -2
Natura Mexico -3
Lourdes Zolezzi / Mexico -4
 Luba Lukova / United States -5
Rene Wanner / Switzerland -6
Felix Beltran / Mexico -7
Eric Olivares/Mexico -8
Susana Machicao / Bolivia -9
Juan Carlos Darias / Venezuela -10
Javier Herrero / Spain (Natura Mexico) -11
Luis Carlos Herrera / Mexico (UAM-Azc) -12
Gustavo Morales Ainslie / Mexico -13


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن