لباس تنم کن; طراحی گرافیک روی هارد دیسک


پوستر این رویداد/ اثر: احسان رضوانی
امروزه استفاده از هارددیسک قابل حمل و فلش دیسک برای ذخیره و انتقال اطلاعات در سراسر دنیا گسترش یافته است.

ساعت، هارد، نوت بوک، تلفن همراه و... همگی از ابزار های روزمره مورد استفاده ما هستند و تولید کنندگان این محصولات  همگی سعی ویژه ای برای طراحی صنعتی محصول خود برای جذب مشتری دارند و حداقل در بازار ایران کمتر برندی بر روی طراحی پوسته بیرونی فعالیت خاصی انجام داده است و اصولن در این روند پیوندی میان طراحان گرافیک و تولید کنندگان وجود ندارد.
شاید بهتر باشد برای درک این همکاری به تروکسلر که یکی از طراحان برجسته سوییس می باشد اشاره کنیم که در یکی از موارد کاری، همکاری را با شرکت سواچ تولید کننده ساعت شروع کرد و در این حرکت اقدام به طراحی روی بدنه ساعت های تولیدی این شرکت نمود که نتیجه رضایت بخشی برای خریداران محصول در پی داشت.
و یا شرکت اپل که برای تعدادی از آی پاد های تولیدی خود پوسته هایی را با طرح هایی از گروه های معروف موسیقی پیاده سازی و وارد بازار کرد و اتفاقن با استقبال خوبی روبرو شد.
در همین راستا و با توجه به جذابیت های بصری و امکان پیاده سازی طرح های خلاقانه و کاربردی بر روی سطح این محصولات، مجله الکترونیکی رنگ نیز با همکاری گروه شرکتهای آواژنگ پروژه ای نو را برای اولین بار در ایران با عنوان «لباس تنم کن» برگزار می کند.
بدین منظور طی جلسات متعدد، تحریریه رنگ با انتخاب 9 طراح گرافیک زمینه شروع این پروژه را فراهم کرد و در ادامه در نشست گپ و گفت با طراحان به بررسی دیدگاه ایشان و به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود پرداخت.
«لباس تنم کن» با هدف طراحی گرافیک پوشش بدنه ی هارد دیسک قابل حمل و با همراهی تعدادی از طراحان گرافیک به مرحله اجرایی رسید، که پس از بازبینی و انتخاب طرح های برگزیده، در نمایشگاهی که به همین منظور در خانه ی هنرمندان برگزار می شود به نمایش در خواهد آمد.
ساعد مشکی، مهران زمانی، پریسا تشکری، بهراد جوانبخت، تهمتن امینیان، پدرام حربی، فرهاد فزونی، ایمان صفایی و هما دلورای از هنرمندان حاضر در این رویداد هستند.
مراسم معرفی طرح های برگزیده و اهدای جوایز این برنامه با حضور هنرمندان حاضر, در روز جمعه ۸ بهمن ۸۹ در گالری نیلوفر  خانه ی هنرمندان و در ساعت ۱۷ برگزار می شود.
 نمایشگاه تصاویر آثاراین رویداد با همراهی و همکاری شرکت کینگ مکس, مدرسه ویژه, گروه نفر و خانه ی هنرمندان تا ۱۴ بهمن در گالری نیلوفر ادامه خواهد داشت.
علاقه مندان می توانند برای حضور در این مراسم به خانه ی هنرمندان واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، باغ هنر مراجعه نمایند.
طراحی روی بدنه آی پاد ساعت های طراحی شده توسط تروکسلر

طراحی روی اسنوبرد


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن