اولین سه‌سالانه بین‌المللی پوستر


به گزارش بخش خبری "رنگ" علی وزیریان در گفتگویی با خبر گزاری فارس گفت: پس از برگزاری موفق نخستین دوسالانه تایپوگرافی(حروف‌نگاری) پوستر تهران که آبان‌ماه سال گذشته درخانه هنرمندان ایران برگزار شد، سایت تودی پوسترز تصمیم گرفت، اولین سه‌سالانه جهانی پوستر تهران را درجهت ایجاد ارتباط عمیق فرهنگی میان هنرمندان و اعتلای این هنر زنده در دنیای معاصر برگزار کند.
وی با بیان اینکه این اولین سه‌سالانه در ایران است، افزود:این نمایشگاه در دو بخش موضوعی و آزاد نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود که عنوان بخش موضوعی این نمایشگاه «کتاب و معرفت برای صلح» نامگذاری شده است و بخش آزاد آن نیز شامل پوسترهای فرهنگی،هنری،سیاسی،اجتماعی و مذهبی خواهد بود.
وزیریان درباره جوایز این نمایشگاه گفت: جایزه این نمایشگاه تنها یک وجه نقدی ده هزار دلاری به همراه اعطای دیپلم افتخار خواهد بود و درکنار آن از سه استعداد جوان نیز تقدیر می‌شود.
وی افزود: درصورت پاسخ مثبت حامیان نمایشگاه و حمایت نهادها و سازمان‌های دیگر این احتمال وجود دارد که جوایز فرعی گوناگونی به برگزیدگان این نمایشگاه تعلق گیرد.
وزیریان همچنین از برگزاری دومین دوسالانه تایپوگرافی پوستر ایران در نیمه مهرماه سال آینده خبر داد و ذگفت: مجموعه آثار اولین دوره نمایشگاه تایپوگرافی در قالب کتابی از سوی انتشارات نشر شهر به صورت چهار رنگ چاپ و منتشر شده است.
این هنرمند طراح گرافیک درباره انتخاب سه‌سالانه برای این نمایشگاه اظهار داشت: تری‌ینال یا سه‌سالانه‌ها در دنیا مرسوم است و برای اینکه بتوانیم حجم بیشتری از آثار را با کیفیت بهتری مورد ارزیابی قرار دهیم این نمایشگاه را به صورت سه‌سالانه برگزار می‌کنیم ضمن اینکه در کشور ما در فاصله کوتاه دوسال و با توجه به تعدد نمایشگاه‌های مشابه،پوسترهای خلق شده آنقدر زیاد و متنوع نیست که قابلیت ارائه در دوسالانه بین‌المللی را داشته باشد.
وزیریان تاکید کرد:سه سالانه به ما این امکان را می‌دهد که ضمن پرهیز از تکرار، حجم بیشتری از آثار را با کیفیت بهتر مورد ارزیابی قرار دهیم که درنهایت حاصل کار پربارتر و قدرت انتخاب برای داوران بیشتر خواهدبود.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن