فراخوان کارگاههای آموزشی هانگژو


غزال باباجانی/ گروه ترجمه
babajani@rangmagazine.com


فراخوان کارگاههای آموزشی هانگژو چین منتشر شد.
متن فراخوان بدین شرح است:


دوره دوم «تابستان طراحی»۱ ، یکی از برنامه های آموزش طراحیست که در آن طراحان حرفه ای و جوان تجربه های خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. این برنامه به میزبانی پارک خلاقیت فینکس۲  و با همکاری هیزاین3 و فور زیرو4 برپا خواهد شد. در تعطیلات تابستان، همزمان با کنفرانس ها و جلسات بحث و مناظره، دوره های کوتاه مدت آموزش حرفه ای نیز  برگزار می شود. بعد از اجرای موفق دوره اول برنامه «تابستان طراحی» در سال 2009، دومین دور این رویداد به وقوع خواهد پیوست. این بار توجه و تاکید این سری از کارگاههای آموزشی بر طراحی پوستر، عکاسی، تصویرسازی، طراحی مجلات، طراحی حروف و مفهوم طراحی تمرکز یافته است. بیش از 10 طراح بومی و بین المللی صاحب نام در این رویداد به ایراد سخنرانی و برگزاری کارگاههای تخصصی خواهند پرداخت. دوره دوم «تابستان طراحی»، افق طراحی آسیایی و شرقی را گسترش داده و همچنین زمینه مناسبی برای بالا بردن کیفیت فرصتهای یادگیری برای دانشجویان و طراحان جوان فراهم می آورد.
پارک خلاقیت فینکس هانگژو در نزدیکی کمپ شیانگ شان5 آکادمی هنر چین6 واقع شده است. این منطقه مهمترین و تاثیرگذارترین پارک فرهنگی در چین به حساب می آید. تلاش های مداوم این بنیاد برای سازماندهی و ارائه رویداد های فرهنگی و خلاقانه، از زمان برگزاری موفقیت آمیز فستیوال طراحی فینکس7 در سال 2008 ادامه یافته است.

کارگاههای طراحی فینکس / هانگژو - 2010

تابستان امسال، با خواب و استراحت خداحافظی کنید! به همراه دانشجویان و هنرآموزان طراحی سراسر دنیا در کارگاههای آموزشی فینکس حاضر شوید، به هانگژو بیایید! به فینکس بشتابید ... برای شرکت در برنامه «تابستان طراحی»!
فاصله جغرافیایی بین دو مکان را بنظر در روزگاری که اخبار و اطلاعات اینچنین جهانی شده است میتوان نادیده گرفت، آنچنانکه انگار مهم نیست در آسیا باشیم یا اروپا، می توانیم براحتی صدای نفس کشیدن یکدیگر را بشنویم. تابستان امسال کلاسهای بین المللی طراحی در هانگژو تشکیل می شوند. طراحان جوان با تخصص، علاقه و اهداف و آزروهای مشترک فرصت می یابند تا گرد هم جمع شوند. آنها با وجود اینکه از ملیت های مختلف و دارای پیشینه فرهنگی متفاوت هستند و به زبانهای مختلفی صحبت می کنند می توانند ویژگیهای مدرن و معاصر طراحی را از چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی تجربه کنند.
محتوای کارگاههای آموزشی فینکس، شباهتها و تفاوتهای کلاس های طراحی شرق و غرب در جهان معاصر، کاربردهای دانش برگرفته از کلاسهای طراحی، وضعیت رقابتی موجود در بازار طراحی، رابطه میان طراحی و تجارت، تحول سبکهای طراحی، زمینه تمایلات و گرایشات ایدئولوژیک طراحی، تاثیر و نفوذ زبانهای فرهنگی متفاوت بر تقدیر و تحسین زیبایی و غیره را در بر می گیرد. کلیه مدرسین این کارگاهها از طراحان برجسته ای هستند که در دهه های 70 و 80 متولد شده اند. آنها نه تنها تجربه تدریس دارند، بلکه به عنوان طراحان مستقل از بینش و آگاهی مطلوبی درباره گردش بازار طراحی و کار نیز برخوردار میباشند. با وجود شهرت و موفقیتی که در کار حرفه ای خود دارند هنوز هم در مسیر به انجام رساندن یک پروژه با سختیهایی روبرو هستند. این طراحان بر آنند تا دیدگاههای حرفه ای و منحصربفرد خود را در قالب تجربه های سودمند و کاربردی ارائه کنند.

کارگاه شماره 1: طراحی پوستر
ساخت پوستر با موضوعات فرهنگی یا ایدئولوژیک ، طراحی تنها با چند رنگ ، پرداخت کمتر به طراحی های محتوا محور، ایده هایی پیرامون طراحی گرافیک سوییس.
مدرس: اریک برچبول8 / سوییس

کارگاه شماره 2: مفهوم طراحی
امروزه پروژه های طراحی قدم در مسیر تنوع و پیشرفت همه جانبه گذاشته اند. از این رو طراحان پروژه ها خود را در مواجهه و همکاری با سایر پیشه ها و صنایع از قبیل معماری، رسانه ها، هنرهای مدرن، تبلیغات تجاری و غیره می یابند. در روند فعلی، طراحی چگونه با سایر پیشه ها همکاری میکند؟ چگونه می توان ارج و قدر طراح گرافیک را در روند اجرای پروژه ها حفظ نمود؟ در کارگاه مدیریت طراحی، برای تمرین و تجربه موقعیت های ذیل به تجزیه و تحلیل مواردی در کشورهای خارجی و همچنین کشور چین پرداخته می شود. چگونگی سازماندهی نام تجاری و طراحی اطلاعات، مطالعه و بررسی ایده های خلاقانه در طراحی برند، چگونگی تعبیر عملکرد واقعی داده ها در طراحی، مباحثه در باب اهمیت جزئیات و فرم ها در طراحی، تحقیق و تفحص درباره طراحی یکتا و منحصر به فرد و قوانین واحد و یکپارچه برای طراحی آرم ، صفحه آرایی ، پوستر ، نماد، رسانه های صوتی، تصویری و غیره.
مدرس: جیانپینگ هه9 ( آلمان / چین)

کارگاه شماره 3: تصویرسازی
ساختن دنیاها و احساسات خیالی و انتزاعی از اطلاعاتی محدود.
بزرگ در مقابل کوچک، پرجزئیات در مقابل کم جزئیات...
چگونه شخصیت خود را در کارتان عرضه کنید...
مدرس: بریژیت سپیچ10 / ژاک مگی یرا11  (سوییس/آلمان)

کارگاه شماره 4: عکاسی
مقدمه ای عملی بر روند کار حرفه ای در استودیو و عکاسی در فضای باز. این کارگاه دانشجویان را در تمامی مراحل حرفه ای کار عکاسی راهنمایی می کند. هدف این است که تمامی اطلاعات و مهارتهای لازم تامین گردد تا دانشجویان به عنوان هنرمندان تجسمی بتوانند پروژه های خود را با موفقیت اجرا نمایند. این سمینار عکاسی پرتره، عکاسی از کالا و محصولات و عکاسی منظره را پوشش می دهد. ممکن است بسته به نیازها و خواسته های شرکت کنندگان این عناوین تغییر کرده و یا به مباحث بیشتری پرداخته شود.
دانشجویان در روند کار فردی و گروهی سازماندهی و هدایت یک پروژه عکاسی و همچنین مهارتهای فنی عملیات پس از تولید و ارائه کار را فرا خواهند گرفت. این کارگاه مباحث زیر را دربر میگیرد:
روش استفاده از دوربین، تجهیزات استودیو و نورپردازی، سازماندهی داده ها و اطلاعات، مدیریت رنگ، رتوش و ارائه عکس.
این سمینار هم برای شرکت کنندگان حرفه ای و هم عکاسان مبتدی مناسب می باشد. برای شرکت در کلاس دانشجویان می بایست با خود یک عدد دوربین دیجیتال بهمراه لوازم جانبی (لنز ، باتری ، کارت حافظه ، کارت خوان و فلاش خارجی در صورت وجود) داشته باشند. همچنین بهمراه آوردن لپ تاپ با برنامه فتوشاپ توصیه می شود. دانشجویان در صورت لزوم می توانند از دوربین با قابلیت تنظیم دستی استفاده و یا در مقابل پرداخت هزینه، یک دوربین اجاره کنند.
مدرس: فیلیپ بیراو12 / آلمان

کارگاه شماره 5: طراحی حروف
لاتین- هان (چینی)
طراحی فونت بر سر دوراهی!
دو هفته تمرکز بر مباحث طراحی حروف. این کارگاه اختصاصا به اصول و مبانی اولیه طراحی دیجیتالی حروف در برنامه فونت لب میپردازد. ما از تمرینهایی دستی در جهت آفرینش شکل جدید و خلاقانه ای از فونتهای لاتین-چینی بهره خواهیم گرفت.
مدرس: رومن ویلهلم13 / آلمان

کارگاه شماره 6: طراحی و صفحه آرایی مجلات
« در یک هفته نشریه آزاد خود را طراحی کنید »
در این کارگاه از دانشجویان خواسته می شود تا نشریه جدیدی طراحی کنند. به جای طراحی دوباره یک مجله موجود، تشویق میشوید تا نشریه خاص خودتان را با موضوعات دلخواه خلق کنید. با اینکه هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد از شما انتظار میرود یک یونیفرم کلی ارائه داده تا بتوان در شماره های متعدد از آن استفاده کرد. طراحی این یونیفرم از دیدگاه شما نسبت به موضوع نشات می گیرد، آنچه مورد نظر ماست،گذراندن مسیر تنظیم و هدایت  نشریه در جهت موضوع انتخاب شده میباشد. مهمترین مسئله ای که با آن روبرو میشوید این است که نه تنها به عنوان مدیر هنری بلکه به عنوان سردبیر، قادر خواهید بود نقطه نظرات کلیدی را به تصویر کشیده و نسبت به موضوع، محتوای مناسب را برای مجله خود فراهم آورید. 
از دانشجویان خواسته میشود تا برای سه شماره متوالی با موضوعات متفاوت، نام، یونیفرم و صفحه آرایی مناسب طراحی کرده و یکی از آنها را بصورت نهایی اجرا و در قالب یک ماکت تکمیل و ارائه نمایند.
مدرس: ژاوین مو14 / هنگ کنگ


زمانبندی برنامه کارگاههای آموزشی:
2 اوت 2010  /  13 اوت 2010  (یا 12 اوت 2010 )

کارگاه شماره 4: عکاسی
ساعت بازگشایی کارگاه: 13 الی 17
ساعت کلاس: 14 الی 17

کارگاه شماره 5: طراحی حروف
ساعت بازگشایی کارگاه: 8  الی 12
ساعت کلاس: 9  الی 12

کارگاه شماره 6: طراحی مجله
ساعت بازگشایی کارگاه: 13 الی 17
ساعت کلاس: 14 الی 17

کارگاه شماره 1: طراحی پوستر
ساعت بازگشایی کارگاه: 8 الی 12
ساعت کلاس: 9 الی 12

کارگاه شماره 2: مفهوم طراحی
ساعت بازگشایی کارگاه: 13 الی 17
ساعت کلاس: 14 الی 17

کارگاه شماره 3: تصویرسازی
ساعت بازگشایی کارگاه: 8  الی 12
ساعت کلاس: 9  الی 12

اساتیدی که در طول برگزاری این دوره به سخنرانی خواهند پرداخت عبارتند از:
مور15 (شانگهای) ، کن تسای لی16 (تایوان) ، آرون نیه17 (تایوان) ، باب چن18 (هانگژو) ، یومین یوان19 (هانگژو) ، کو یو هوانگ20 (تایوان) ، گروه سنس21 (نینگ بو) ، ژی ژی لیو22 (بیجینگ) .

برگزارکننده: پارک خلاقیت فینکس
با همکاری: هیزاین ، فور-زیرو هانگژو
حامیان: دانشگاه هنر برلین23 ، آکادمی دولتی هنر و طراحی اشتوتگارت24 ، دانشکده  هنر نانجینگ25 ، دانشگاه ژجیانگ26 ، دپارتمان هنرهای تجسمی دانشگاه تایوان27 ، دانشگاه لینگ تونگ28 ، دپارتمان ارتباط تصویری دانشکده فنی تاینان29 ، دپارتمان ارتباط تصویری دانشکده ملی کائوسیونگ30 ، دانشگاه شو-ته31

تدریس درکارگاهها به زبانهای انگلیسی و چینی انجام می پذیرد (ترجمه همزمان).

گروههای مخاطب:
طراحان حرفه ای، مدرسین، فارغ التحصیلان و دانشجویان طراحی، دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری و طراحان مبتدی.

نظر به اینکه شش کارگاه آموزشی طراحی پوستر، مفهوم طراحی، تصویرسازی، عکاسی، طراحی حروف و طراحی مجله، بطور همزمان برگزار می شوند دانشجویان تنها قادر به شرکت در یکی از کلاسها می باشند.

هزینه شرکت در کلاسها:
3،500 رنمینبی (یوآن) برای دانشجویان چینی
515 دلار آمریکا برای دانشجویان تایوان، هنگ کنگ و سایر مناطق.



آخرین مهلت ثبت نام:  30  ژوئن 2010

محل برگزاری کلاسها:
A5F. 310024, Central Plaze of Phoenix Creative Park No.1, Creative Road, Zhuantang Street, Hangzhou City

وب سایت:
www.phoenixdesignsummer.com

اطلاعات تماس:
 0086-(0)571-8709 8605   /   خانم ویوین لی32

پست الکترونیکی:
 vivian@phoenixhangzhou.com


حمل و نقل عمومی:  سرویس شماره 308  به مقصد پارک فینکس (1.5 کیلومتری جنوب کمپ  شیانگ شان، آکادمی هنر چین، هانگژو)


اطلاعات جانبی:
برخی از امکانات پارک توسط کارگاههای طراحی پیشنهاد شده است. لطفا برای اطلاع از این امکانات به فهرست زیر مراجعه فرمایید. لازم به ذکر است، هزینه ها توسط موسسات خصوصی مطالبه میشود.

الف- غذا:
رستوران پارک فینکس، ارائه وعده های غذایی معمول، 10 یوآن برای هر شخص
ساعات پذیرایی:  ناهار 11:30 الی 12:30 ؛ شام 17 الی 18

ب- محل اقامت:
1- مهمانسرای جوانان؛ شامل 20 اتاق، 40 تخت، 2 تخت در هر اتاق، هزینه اجاره هر تخت روزانه 40 یوآن، تجهیزات اتاق شامل: کولر، بخاری و اینترنت رایگان می باشد. اتاقها فاقد تلویزیون و تلفن هستند. در فضای عمومی ماشین لباسشویی، مایکرو ویو و یخچال بصورت رایگان قابل استفاده است.

2- هتل جوانان؛ شامل 18 اتاق، 36 تخت، 2 تخت در هر اتاق، هزینه اجاره هر تخت روزانه 65 یوآن، تجهیزات اتاق شامل: کولر، بخاری ، اینترنت رایگان ، تلویزیون، تلفن و غیره.

3- هتل هالیدی استار ژجیانگ33 ؛ دارای اتاقهای استاندارد، اتاق خواب بزرگ و غیره. با قیمت 180 یوآن برای هر روز اقامت در هتل ( اتاق دو تخته، با هزینه هر تخت 90 یوآن )، مجهز به سیستم تهویه مطبوع مرکزی، آب گرم 24 ساعته، دسترسی نامحدود به اینترنت، تلویزیون های دیجیتال در صورت تقاضا، تلفن محلی و بین المللی و شماره گیری مستقیم راه دور،  اتاق کنفرانس چند منظوره در داخل ساختمان هتل. در نزدیکی هتل، رستوران، بانک، مراکز خرید، KTV، KFC و غیره را می توان یافت.

روش ثبت نام:

1- فرم مربوط به ثبت نام «تابستان طراحی» و موافقت نامه های کارگاهها را تکمیل کنید.
( فرم ثبت نام و موافقتنامه کارگاه را میتوانید از آدرس
 phoenixdesignsummer.com دانلود و یا از طریق ارسال ایمیل به خانم لی   vivian@phoenixhangzhou.com دریافت نمایید.

 
2- پس از تکمیل فرم ها و موافقتنامه ها میتوانید آنها را از طریق آدرس پستی و یا ایمیل  vivian@phoenixhangzhou.com به خانم لی ارسال فرمایید.


3- کلیه هزینه ها باید به حساب بانکی مخصوص کارگاههای طراحی فینکس هانگژو واریز شود. (لطفا به متن موافقتنامه مراجعه کنید)

4- پس از آنکه پرداخت هزینه و تکمیل موافقتنامه توسط ستاد برگزاری کارگاهها تایید گردید ثبت نام شما کامل میشود.




‏Design Summer II -۱
‏Hangzhou Phoenix Creative International -۲
‏hesign -۳
‏Four-Zero Art Space -۴
‏Xiangshan -۵
‏China Academy of Art -۶
‏Phoenix Design Festival -۷
‏Eric Brechbuehl -۸
‏Jianping He -۹
‏Brigitte Speich -۱۰
‏Jacques Magiera -۱۱
‏Philip Birau -۱۲
‏Roman Wilhelm -۱۳
‏Javin Mo -۱۴
‏More -۱۵
‏Ken - Tsai Lee -۱۶
‏Aaron Nieh -۱۷
‏Bob Chen -۱۸
‏Youmin Yuan -۱۹
‏Kuo - Yu Huang -۲۰
‏Sens Group -۲۱
‏Zhi - Zhi Liu -۲۲
‏Berlin University of Arts -۲۳
‏State Academy of Art and design stuttgart -۲۴
‏Nanjing Arts Institute -۲۵
‏Zhejiang Gongshang University -۲۶
‏Taiwan Normal University Department of Visual Design -۲۷
‏Ling Tung University -۲۸
‏Tainan University of Technology Department of Visual Communication Design -۲۹
‏Nation Kaohsiung Normal University Department of Visual Design -۳۰
‏SHU - TE UNIVERSITY -۳۱
‏Vivian Lee -۳۲
‏Zhejiang Holiday Star Hotel -۳۳
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن