تعویق دوباره بینال پوستر تهران


امراله فرهادیبه گزارش بخش خبری " رنگ " و به نقل از ایسنا بینال امسال باز هم به تعویق افتاد ، امراله فرهادی در گفتگویی با ایسنا از تغییرات اعمال شده گفت و در ادامه افزود:

رییس مرکز هنرهای تجسمی، در نامه‌ای، شورایی را به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده است که حبیب‌الله صادقی به‌عنوان رییس شورا، سیدمحمد احصایی، رییس، امرالله فرهادی، دبیر دوسالانه و مصطفی گودرزی، حسین خسروجردی، مجید عباسی، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی و مصطفی اسداللهی و قباد شیوا، به‌عنوان اعضای شورا معرفی شده‌اند.

او گفت در نشست یکشنبه شب - 15 مرداد - سیدمحمد احصایی، ریاست نهمین دوسالانه‌ی پوستر تهران را رسما پذیرفته است.

به گفته‌ی فرهادی در پی واگذاری برگزاری دوباره‌ی بینال‌ها به مرکز هنرهای تجسمی واگذار و دبیرخانه دوسالانه نیز از محل انجمن طراحان گرافیک ایران، به موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، پیش‌تر در راستای کاهش تصدی‌گری دولت در برگزاری بینال‌های هنری ایران، برگزاری دوسالانه‌ها، طی قراردادی به انجمن‌های از جمله انجمن گرافیک ایران واگذار شده بود.

دبیر دور جاری دوسالانه پوستر تهران، گفت: قرار است هیات داوری و هیات انتخاب آثار بخش اصلی مسابقه، از بخش ویژه - قرآن کتاب آسمانی - جدا شوند و داورانی که به مسائل دینی و مذهبی اسلام تسلط بیشتری دارند، داوری بخش ویژه‌ی این دوسالانه - قران کتاب آسمانی را به انجام برسانند.

وی اضافه کرد: به دلیل آن‌که برگزارکنندگان دوسالانه، بیش یک ماه زمان را از دست داده‌اند، از مجموعه‌ی صبا خواسته‌ شده است تا زمانی را با دو ماه تاخیر برای برگزاری دوسالانه در محل این مجموعه اعلام کنند.

او گفت که زمان احتمالی برپایی نهمین دوسالانه پوستر تهران، بعد از نیمه‌ی آذرماه سال جاری، پس از برگزاری دوسالانه‌ی نقاشی جهان اسلام و هم‌زمان با برپایی دوسالانه‌ی سفال، سرامیک و آبگینه خواهد بود.

به گفته‌ی فرهادی تغییری در سایر قوانین، قواعد و مقررات دوسالانه ایجاد نشده است.

بنا بر این گزارش، دوسالانه‌های پوستر تهران در میان دوسالانه‌هایی که مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‌های گذشته برگزار ‌کرده، از معدود دوسالانه‌هایی به‌شمار می‌رفت که در موعد مقرر و فاصله زمانی دوسالانه‌گی اش برگزار می‌شد، اما در نوزدهمین سال برپایی با برگزاری در ماه آذر 85 برای نخستین‌بار به سه‌سالانه‌گی می‌رسد.

این نخستین بینال گرافیک و پوستر بدون مرتضی ممیز - بنیان‌گذار دوسالانه‌های گرافیک در ایران - است.

در آخرین تاریخ رسمی اعلام شده، قرار بود دور جاری دوسالانه با نمایش 600 تا 700 پوستر، 16 مهرماه 1385، در تالارهای خیال،‌ آیینه و خیال شرقی مجموعه‌ی صبای فرهنگستان هنر برگزار شود.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن