اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر برگزار شد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تجسمی فجر ابراز امیدواری کرد هنرمندان عرصه تجسمی بتوانند جای خالی 30 ساله جشنواره تجسمی فجر را به سرعت پر کنند.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با حضور محمدحسین صفار هرندی وزیر ارشاد، محمدحسین ایمانی خوشخو معاون هنری وی، محمود شالویی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم شالویی با موفق ارزیابی کردن جشنواره تجسمی فجر گفت: مسیری که در افق راه جشنواره فجر قرار دارد مسیری رو به رشد و تعالی است و در دوره‌های بعد آینده درخشان آن بیشتر ترسیم می‌شود. ما با ثبت این جشنواره در تقویم جهانی در دوره‌های آتی آن را باشکوهتر با هنرمندان خارجی برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: با اتمام این جشنواره در روزهای آینده تلاش می‌کنیم تا شورای سیاستگذاری دومین جشنواره و شرایط تدوین فراخوان را برای هنرمندان ایرانی و خارجی مشخص کنیم. در دوره‌های آینده این جشنواره در رشته‌های بیشتر و زمان ثابت که از 12 بهمن تا 12 اسفند است هر چه نیکوتر تداوم خواهیم بخشید.
در ادامه این مراسم غلامعلی طاهری دبیر کل جشنواره تجسمی فجر گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته را ارائه داد و گفت: گرچه امروز اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود، اما یکی از متنوعترین بخش‌های آن که کارگاه آموزشی است به طول سه کیلومتر با حضور 1000 هنرمند روز 15 اسفند برگزار و برگزیدگان آن در مراسمی دیگر معرفی می‌شود.
این مراسم با قرائت بیانیه شورای دبیران و داوران نخستین جشنواره تجسمی فجر ادامه یافت و بخش بعد تجلیل از برگزیدگان بود.
در بخش پوستر برگزیده اعلام نشد و فرزاد ادیبی و مصطفی اسدالهی از نفیسه فتح‌الله زاده، حسین جعفری‌نژاد و امیر انعامی تقدیر کردند. جایزه مردمی این بخش نیز به محمد عدنانی و محمد گلسرخی اهدا شد.
در ادامه این مراسم به 29 هنرمند برجسته هنرهای تجسمی نشان درجه یک هنری اهدا شد و مصطفی اسداللهی، کورش پارسانژاد و ابوالفضل همتی آهویی در گرافیک نشان درجه یک هنری معادل دکترا را دریافت کردند.
در این مراسم نشان عالی تجسمی به همراه هزینه سفر حج عمره به علی وزیریان  اهدا کرد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن