'گزارشی از گورخانه‌ی ایمان راد در مشهد



عکس:
سجاد انتظاری، شهرزاد چنگلوایی، محمد صادق دهقان‌پور


«هشتی هنرمندان» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌کند و شامل هشت برنامه در رشته‌های گوناگون هنری است. نخستین برنامه از این مجموعه به نمایشگاه، سخنرانی و کارگاه «ایمان راد» در مشهد اختصاص داشت.
نمایشگاه آثار طراحی گرافیک ایمان راد با عنوان «گورخانه» هفته اول آذرماه 1387 در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد. در این نمایشگاه 40 پوستر، 20 نشانه، 10 جلد کتاب و چند اثر دیگر در زمینه‌های طراحی لباس، نوشته‌نگاری و تبلیغات که در سال های 80 تا 87 ساخته شده بودند، به نمایش درآمد. در مراسم گشایش نمایشگاه جمعی از هنرمندان، مدرسان، دانشجویان و علاقمندان طراحی گرافیک و همچنین تنی چند از مدیران فرهنگی شهر مشهد حضور داشتند.
همچنین یکشنبه 3 آذر 87 نیز، تالار فردوسی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد میزبان جمعی از طراحان و دانشجویان طراحی گرافیک بود تا مروری داشته باشند بر آثار ایمان راد. «بازخوانی» عنوانی بود برای این نشست که در آن ایمان راد به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی روند شکل‌گیری تعدادی از آثارش پرداخت. بخش پایانی این نشست نیز به پرسش و پاسخ میان حاضران و ایمان راد اختصاص یافت.
بخش سوم این برنامه کارگاهی برای تمرین نوشته‌نگاری فارسی بود. شرکت‌کنندگان در این کارگاه، با نگاهی به پیشینه‌های خطاطی و توضیحاتی که ایمان راد درباره‌ی خصوصیات برخی از نمونه‌های خوشنویسی ارائه کرد، تمرین‌هایی در نوشته‌نگاری انجام دادند.
در حاشیه‌ی این برنامه کاتالوگی 16 صفحه‌ای از پوسترهای ایمان راد به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرارگرفت. همچنین نخستین دفتر مجله «وَ» : طراحی گرافیک به افق مشهد، ویژه‌ی همین برنامه منتشر شد.
این برنامه به کوشش وحید عرفانیان، مجله «وَ» و... برگزار شد.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن