فراخوان مسابقه‌ی طراحی نشانه‌ی باغ کتاب تهران


فراخوان مسابقه‌ی طراحی نشانه‌ی باغ کتاب تهران منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح است:

مجموعه‌ی باغ کتاب تهران با توجه به اهمیت طراحی نشانه و نشان‌نوشته‌ی این مجموعه‌ی ملی، از کلیه‌ی طراحان خوش‎ذوق و خلاق ایرانی دعوت به عمل می‎آورد تا در رقابت طراحی نشانه‌ی باغ کتاب تهران ما را یاری نمایند.


باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران بزرگترین بنای فرهنگی کشور با محوریت کتاب است که در قلب تپه‌های عباس‌آباد و در کنار کتابخانه‌ی ملی، فرهنگستان‌های زبان فارسی، پزشکی و علوم، باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس و باغ هنر در دست احداث است؛ مجموعه‌ای شامل کتابفروشی بزرگ موضوعی، نمایشگاه، بخش‌های ویژه‌ی کودک و نوجوان، سالن‌های نمایش و همایش و فضای تفرج و تفریح برای خانواده‌ها.

 حوزه‌ی فعالیت‎های باغ کتاب تهران
کتاب، محصولات فرهنگی و فناورانه‌ی مربوط به کتاب، و فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیرامون کتاب، موضوع فعالیت‌های این مجموعه است. باغ کتاب با حوزه‌ی نشر در داخل و خارج از کشور ارتباطات گسترده‌ای خواهد داشت و به مرکزی بین‌المللی برای تبادل کتاب و محصولات فرهنگی در این حوزه تبدیل می‌شود. علاوه بر باغ فیزیکی کتاب تهران، یک باغ کتاب مجازی فعال نیز این مجموعه را پشتیبانی می‌کند.

مواردی که در طراحی نشانه لازم است در نظر گرفته شوند:
امکان استفاده از نشانه در ارتباطات بین‎الملل باشد.
نشانه باید نمایانگر کارکردهای باغ کتاب و ملی بودن این مجموعه باشد.
بتوان آن را در اندازه‌های متفاوت، از بسیار کوچک تا اندازه‌ی وسیع، به کار برد.

جایزه‌ی نشانه‌ی منتخب
جایزه‌ی طرح منتخب این رقابت، لوح افتخار باغ کتاب تهران و 50 میلیون ریال وجه نقد است.
همچنین از طراح نشانه‌ی منتخب و 5 طرح برگزیده به انتخاب هیئت داوران تقدیر به عمل می‌آید.

توضیحات و مشخصات فنی آثار
هر طراح می‎تواند با 5 طرح در این رقابت شرکت کند.
نشانه‎ها در یک صفحه‌ی A4، و با دو قطع بزرگ و کوچک، با مُد رنگی CMYK، وضوح 300DPI و با یکی از فرمت‎های رایج مانند  PDF ,EPS ,PSD, JPG ارسال شوند.
مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره‌ی تماس، نشانی، آدرس الکترونیکی، سوابق کاری و علمی طراح و در صورت نیاز توضیحات لازم جهت تبیین مفاهیم به‌کاررفته در طرح نشانه به‌پیوست ارسال گردد.
آثار ارسالی توسط استادان مطرح گرافیک کشور مورد داوری قرار می‌گیرند.
تمام حقوق استفاده از نشانه‌ی برگزیده به باغ کتاب تهران تعلق خواهد داشت.
طرح‌ها باید قابلیت ارائه به دو صورت سیاه و سفید و رنگی را داشته باشند. بنابراین از تأکید بر نمادهایی نظیر رنگ پرچم در طراحی نشانه خودداری شود.
بدیهی است که نشانه‎ها کاربردهای مختلفی دارند. بنابراین باید از جزئیاتی که با کوچک کردن اندازه‌ی طرح (نظیر استفاده در اوراق اداری) که به اصل آن صدمه می‌زند، خودداری شود.

طریقه‌ی ارسال آثار
آثار با توجه به مشخصاتی که در بخش فنی به آن اشاره شده است، حداکثر تا 15 اسفند‌ماه 1390 به آدرس الکترونیکی دبیرخانه‌ی باغ کتاب تهران (info@bagheketab.ir) ارسال گردد.
برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت باغ کتاب تهران مراجعه فرمایید.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن