جشنواره تجسمی جوان مانند جشنواره خوارزمی برگزار شود


دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوان از مدیران فرهنگی خواست شرایطی فراهم کنند تا برگزیدگان این جشنواره مانند جشنواره خوارزمی به مراکز دانشگاهی وابسته به حوزه هنری راه پیدا کنند.
مرتضی اسدی صبح امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان با اشاره به فعالیت‌های جشنواره گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره شامل عبدالمجید حسینی راد، علی شیرازی، غلامعلی طاهری، نادر قشقایی و سیدحمید شریفی تصویب کرد در دوره‌های آینده بخش‌های مجسمه‌سازی و هنرهای جدید نیز به جشنواره اضافه شود.
وی در ادامه افزود اولین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوان با رویکرد تجربی آغاز به کار کرد و این تجربی بودن همچنان در جشنواره حضور و تداوم دارد. اما در این دوره رویکرد ما دور شدن از تجربه‌های شخصی بوده و بیشتر نگاه علمی را مد نظر خواهیم داشت.
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوان ادامه داد: فراهم کردن شرایط رقابت سالم بین هنرمندان جوان از اهداف ماست تا ارزش‌های فکری و فنی هنرمند به ظهور برسد. دیگر هدف ما ایجاد پل ارتباطی بین هنرمندان نخبه و مراکز آموزشی است. این جشنواره می‌تواند مانند جشنواره خوارزمی هنرمندان نخبه را به مراکز آموزشی حوزه هنری معرفی کند.
اسدی گفت: مدیران فرهنگی باید توجه داشته باشند اگر با برگزاری این جشنواره‌ها فقط قصد ارائه بیلان کاری دارند راه به جایی نخواهند برد. از شعار و ارائه برنامه روی کاغذ باید پرهیز و نخبگانی را که در این جشنواره‌ها شناسایی و معرفی می‌شوند جذب مراکز آموزشی کرد.
وی درباره آثار رسیده به جشنواره گفت: در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی و طراحی 1739 اثر از 676 هنرمند به دبیرخانه رسیده و مهلت ارسال آثار تا 10 مهرماه است. در این دوره بخش ارائه مقاله با موضوع هنرهای تجسمی انقلاب نیز داشتیم که متاسفانه از سوی هنرمندان استقبال نشد.
داوران جشنواره هنرهای تجسمی جوان عبارتند از در نقاشی کاظم چلیپا، حسین خسروجردی، ایرج اسکندری، احمد خلیلی‌فرد و غلامعلی طاهری. در طراحی مهرداد خطایی، هادی ضیاءالدینی، احمد نادعلیان، حسن یاقوتی و پرویز حاصلی. در تصویرسازی فاطمه رادپور، کاظم طلایی، پرویز اقبالی، مصطفی ندرلو و علی خدایی.
در گرافیک علی وزیریان، سیدحمید شریفی، سیدحسن موسی‌زاده، کورش پارسانژاد و احمد قلیزاده. در کاریکاتور محسن نوری نجفی، محمدحسین نیرومند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، بهمن عبدی و غلامعلی لطیفی و در بخش خوشنویسی صداقت جباری، حسین غلامی، محمدحسین عطارچیان و مسعود صالحی.
کار انتخاب و داوری نهایی از 13 مهرماه آغاز خواهد شد و چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان به همت حوزه هنری از 14 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن