مهدی سعیدی؛ افزایش سواد بصری مخاطب در پیشرفت گرافیک تبلیغاتی موثر است


مهدی سعیدی، طراح گرافیک در مورد تفاوت میان گرافیک تبلیغاتی و گرافیک فرهنگی  گفت: گرافیک فرهنگی دارای مخاطبان و سفارش دهنده خاص است، بنابراین طراح با آزادی بیشتری می تواند به خلق اثر بپردازد.
وی ادامه داد: در گرافیک فرهنگی طراح به لحاظ ایده و اجرا می تواند بهتر عمل کند اما در گرافیک تبلیغاتی دور بودن برخی از سفارش دهنده ها با موضوعات فرهنگی، تاثیری مستقیم بر طراحی و ارائه کار توسط طراح دارد.
سعیدی افزود: اگر طراح گرافیک برای ارائه یک طرح، گرافیکی مطلوب داشته باشد، متأسفانه به دلیل پایین و کم بودن سطح سواد بصری سفارش دهنده کار، ضعیف به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: نهادهایی مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می تواند اقدامی اصولی در زمینه افزایش سطح سواد بصری مردم نسبت به گرافیک تبلیغاتی با آموزش مناسب انجام دهد.
سعیدی، به نقش رسانه ها در این میان اشاره کرد و گفت: به طور حتم یکی از موثرترین نهادها در این مسئله، رسانه ملی است.
وی در مورد تعیین کننده بودن پیشنهادات و طرح های طراحان گرافیک یادآور شد: در بهتر شدن اوضاع گرافیک تبلیغاتی، طراحان گرافیک بسیاری هستند که دارای طرح ها و پیشنهاداتی قابل اجرا و کم هزینه هستند اما متأسفانه هیچ تمایلی برای استفاده و اجرا از طرح های آنان توسط مراکز زیربط انجام نمی شود.
وی در مورد نبودن جایگاهی برای ارائه طرح گرافیکی تبلیغاتی تاکید کرد: در سطح شهر تعداد جایگاه هایی که محل نصب پوسترهای گرافیکی بوده، بسیار محدود است که البته برای برطرف شدن این مشکل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می تواند برنامه ریزی صحیحی انجام دهد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن