المیرا شفیعی؛ هیچ یک از استانداردهای گرافیک محیطی در تهران وجود ندارد


بسیاری از کارشناسان و طراحان گرافیک معتقدند که هیچ یک از معیارها و استانداردهای گرافیک محیطی در کشور و حتی در پایتخت هم رعایت نمی شود و این مسئله ناهمگونی و نامطلوبی فضاهای شهری را در پی دارد.
المیرا شفیعی، کارشناس گرافیک و طراح محیطی با اعلام این خبر افزود: گرافیک محیطی، یکی از کارآمدترین شاخه های هنری است که این روزها در بساری از کشورهای پیشرفته از آن برای زیباسازی فضاهای شهری، اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگی استفاده های فراوانی می شود.
وی ادامه داد: مهترین وظیفه گرافیک محیطی فرهنگ سازی و تسهیل ارتباطات است و افراد جامعه به وسیله عوامل بیان و ابزارهای که گرافیک محیطی در دست دارد، با دنیای پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند.
این طراح گرافیک محیطی تصریح کرد: تمام نشانه های بصری که در سطح شهر دیده می شود، همچون آرم شرکت ها، علائم راهنمایی و رانندگی، نقاشی های دیواری و بدنه اتوبوس ها و بیل بوردها و حتی سردر شرکت ها و مغازه ها از عناصر گرافیکی محیطی هستند.
شفیعی، وضعیت فعلی گرافیک محیطی در ایران را بسیار نامطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در کشورما در هیچ حا حتی در تهران هم هیچ اثری از استانداردهای گرافیک محیطی دیده نمی شود و این وضعیت تاثیرات منفی زیادی را بر پیکره فرهنگ و تمدن بصری کشور وارد خواهد کرد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن