نادر رحمانی؛ جشنواره "انسان وترافیک" در بخش‌های مختلف هنری گسترش می‌یابد


مسئول اداره برنامه‌ریزی آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از گسترش جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور در بخش‌های مختلف هنری از سال آینده خبر داد.
نادر رحمانی مسئول اداره برنامه ریزی، آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، درباره هدف از برپایی نخستین جشنواره عکس،پوستر وکاریکاتور «انسان وترافیک» به ستاد خبری این جشنواره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به اثرگذاری عکس، پوستر و طنز موجود در کاریکاتور اقدام به برپایی این جشنواره کرده است تا از این طریق هم بتواند بر مخاطب خود تأثیرگذار باشد و هم مسئولین مربوطه را در تصمیم‌گیری روی این موضوع حساس کند.
سرهنگ رحمانی از گسترش این جشنواره در دیگر بخش‌های هنری خبر داد وگفت: جشنواره «انسان و ترافیک» امسال در سه رشته عکس،پوستر وکاریکاتور برگزار می‌شود و امیدوار هستیم که از سال آینده بتوانیم سایر ابزارهای هنری همچون نقاشی،مجسمه‌سازی،فیلم و ... را نیز به آن اضافه کنیم.
سرهنگ رحمانی با تأکید بر این که پلیس راهنمایی و رانندگی به تعهدات خود در برگزاری این جشنواره عمل خواهد کرد گفت: هرچند که این جشنواره، نخستین جشنواره‌ای است که پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه برگزار می‌کند،اما قرار است هر ساله این جشنواره را به مناسبت هفته ناجا برگزار کند و به تمام تعهدات خود نیز در این جشنواره عمل خواهد کرد.
مسئول اداره برنامه ریزی آموزشی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه درباره هدف از برپایی این  جشنواره توضیح داد: یکی از مسائلی که پلیس راهنمایی و رانندگی با آن روبروست و در این زمینه فعالیت می‌کند ترافیک است که برای برطرف کردن ناهنجاری‌ها و تغییر رفتارهای ناصحیح افراد در زمینه ترافیک، نیازمند تغییر الگوهای رفتاری،آموزش و الگوسازی صحیح است.
وی با اشاره به کاربرد هنر در آموزش و الگوسازی صحیح گفت: انتقال مفاهیم مورد نظر از طریق هنر یکی از راه هایی است که از دیرباز برای آموزش و الگوسازی صحیح در دنیا مطرح بوده است، هنرهای تصویری در عرصه ترافیک نیز می‌تواند افراد جامعه را با معضلات ترافیک و فرهنگ آن آشنا کند سرهنگ رحمانی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه نیروی انتظامی در سال 87 افزود: ما قصد داریم با استفاده از هنرهای تصویری و اثر بخشی آن، الگوهای رفتاری صحیح را در کشور نهادینه کنیم.
جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهرماه سال جاری همزمان با هفته ناجا در تهران و 32 مرکز استان برگزار خواهد شد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن