طراحی قلم فارسی فرهود







عنوان: طراحی قلم فارسی فرهود
طراح: فرهود مقدم
سال تولد: 1363
نوع اثر: فونت (Typeface)
سال طراحی: 1385
تکنیک: (فرمت TTF)
اجرا: CorelDRAW 12 -Font Creator5.5


درباره ی اثر:
قلم "فرهود" برخواسته از شیوه تایپ توسط ماشین تحریراست. که این نوع قلمها را در فونتهای لاتین،Typewriter می نامند. که نیاز آن در مجموعه قلمهای فارسی به چشم می خورد.لذا برآن شدم با تبدیل این حروف به قلم،کمبود آن را از میان برده تا مقدور دیگری را پیش روی طراحان گرافیک و دیگر کاربر ها قرار دهم.
اما مهمترین اتفاقی که در این تبدیل انجام شده است؛ حفظ بافت ایجاد شده هنگام تماس حروف فلزی با پارچه آغشته به مرکب، بر روی کاغذ است.طراحی اتصالات و هماهنگ کردن آنها در یک مجموعه و طراحی اِعراب و علائم از دیگر تغییرات تکمیلی این حروف بوده است. که تمامی این مراحل ،طراحی و اجرا حدود 5 ماه به طول انجامید.
فونت فرهود به سادگی در نرم افزارهای تحت ویندوز از جمله مجموعه برنامه های CorelDRAW,Office,Adobe و غیره قابل اجرا می باشد.


درباره طراح:
طراح گرافیک، مقام سوم مسابقات فرهنگی هنری آموزشکده های کشور در بخش پوستر، لوح تقدیر از مرکز حوزه هنری برای طراحی پوستر عاشورا ، مقام برتر جشنواره هنرهای تجسمی استان قم ،شرکت در اولین نمایشگاه دوسالانه تایپوگرافی پوستراسماالحسنی، شرکت در چهارمین نمایشگاه طراحان گرافیک استان قم، مقام برتر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان سراسر کشور در بخش پوستر، شرکت در پنجمین نمایشگاه طراحان گرافیک استان قم، شرکت در دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام، شرکت درچهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان سراسر کشور، شرکت در نهمین دوسالانه طراحی گرافیک معا صر ایران در بخش نشانه ، مقام دوم جشنواره فرهنگی وهنری کریمه اهل بیت در بخش پوستر و شرکت در دومین نمایشگاه پوسترهای عاشورایی


W: fmoghaddam.com      E: info@fmoghaddam.com     T: 09329488293



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن