آثار عابدینی در پاریس


رضا عابدینیبه گزارش بخش خبری " رنگ " و به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی نمایشگاهی از آثار گرافیکی رضا عابدینی، در ماه های پایانی سال 2007 در پاریس بر پا می‌شود.

او در این باره به میراث خبر گفت :«مجموعه ای که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، اکنون آماده است. این روزها به دنبال به دست آوردن شیوه ای جدید در شیوه چیدمان آثار هستم. زیرا در این گالری نمی توان به روش معمول آثار را به دیوار آویخت. هنرمند باید شیوه ای نوین و متفاوت برای نمایش آثار خود، ارائه دهد. این طرح بعد از تکمیل برای مدیران گالری ارسال می شود تا آماده سازی فضا توسط آنها صورت گیرد.»
عابدینی به تازگی به ایران بازگشته است. او با سفر به تایوان، استرالیا، هلند و جمهوری چک در چندین نمایشگاه، بی ینال، سخنرانی و کارگاه هنری شرکت کرده است. درباره سفر به تایوان می گوید:«در این کشور یک موسسه وجود دارد که فعالیت عمده اش روی برنامه ریزی برای رشد فکری و تکنیکی طراح گرافیک ها، متمرکز است. به دعوت این موسسه نمایشگاهی از آثارم در تایوان برگزار شد. علاوه بر آن درباره تایپوگرافی با هویت بومی سخنرانی کردم. یک کارگاه آموزشی با نگاه به آثار گرافیکی که لهجه بومی دارند، نیز برگزار شد.»
این نمایشگاه که حدود 60 اثر از عابدینی در آن به نمایش درآمد، «زبان مادری» نام داشت. آثار این هنرمند ممکن است دوباره در نمایشگاه بین المللی تایوان به نمایش در آید.
عابدینی به قصد شرکت در یک کنفرانس طراحی به استرالیا سفر کرده بود درباره آن گفت  :«این کنفرانس که AGIDEA نام دارد، هر سال در سیدنی برگزار می شود. موضوع کلی آن طراحی است و تنها شامل طراحی گرافیک نمی شود، هر نوع طراحی از جمله لباس، و اتومبیل را دربر می گیرد. من در این کنفرانس که بزرگترین گردهمایی طراحی دنیا است و هر سخنرانی اش، حدود 2500 مخاطب دارد، درباره پوستر سخنرانی کردم.»
«من یک طراح گرافیک از ایران هستم» عنوان کارگاهی بود که عابدینی در استرالیا برگزار کرد.
شرکت در کنفرانسی با موضوع کلی خلاقیت به نام "pinc"  در هلند، از برنامه های دیگر عابدینی طی چند ماه گذشته بود:«کنفرانس بسیار جالبی بود. یک نشست میان افرادی که در رشته های مختلف کارهایی خلاقانه ارائه داده اند، فارغ از اینکه رشته کاریشان حتما هنر باشد. من تنها سخنران طراح گرافیک بودم. بقیه سخنرانان در رشته های دیگری مثل روزنامه نگاری یا جراحی پلاستیک به بیان نظرات خود پرداختندبودند.»
علاوه بر این عابدینی چند پیش به عنوان تنها داور ایرانی دوسالانه برنو؛ قدیمی ترین دوسالانه دنیا به جمهوری چک سفر کرده بود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن