پانزدهمین شماره مجله نشان و برندینگ




پانزدهمین شماره مجله نشان با موضوعیت "برندینگ" منتشر شد.

در این شماره و در  سرمقاله آن به مفهوم مدیریت برند پرداخته شده است.
در این متن علی رشیدی با اشاره به نقش بنیادین طراحان گرافیک در معرفی یک برند می نویسد: پیش از اینکه صاحبان برند به این نقش اساسی پی ببرند، می بایست خود طراحان به این باور رسیده و وظیفه ی حرفه ای خود را به پشت میز نشینی و کار با رایانه محدود نکنند.

در ادامه ی مطالب این شماره ی نشان به گفتگوی خواندنی "ساعد مشکی" با "سیامک فیلی زاده" برمی خوریم.این گفتگو که با عنوان "نون و پنیر و تصویر" منتشر شده است به کار حرفه ای فیلی زاده و سوالاتی پیرامون ایرانی بودن آثار و ... می پردازد.

فیلی زاده در قسمتی از این مصاحبه اشاره می کند که گرافیک فرهنگی و تجاری از هم جدا نیستند و تنها، موضوعات و گستره  مخاطبان با هم متفاوتند.

"شهرزاد اسفرجانی" نیز در مطلب دیگری در ارتباط با برندینگ و با عنوان "برندهای ایرانی، تجربه ای در تاریکی" می نویسد: هرچقدر سازمان ها و شرکتها روی ساختار علمی و دقیق برندشان سرمایه گذاری کنند، نتیجه ارزشمندی را در طول زمان به دست خواهند آورد.

اسفرجانی معیارهای مهم برای خلق هویت یک برند را "به یادماندنی"، "با معنا" و "دوست داشتنی" توصیف می کند.

در مطلب بعدی این شماره نشان، "رامین شیخانی" با مطلب "برندهای ساختار شکن" می نویسد: واقعیت این است که ساختار شکنی در برند کار آسانی نیست، به ویژه در سایه بازار به طور مداوم در حال تغییر و گسترش.

وی در ادامه با آوردن مثالهای تصویری، به توضیحاتی در مورد آنها پرداخته است.

 "طرح ها و نقش های سفالینه های شوش"  به قلم "محمد ریاضی"  نیز مطلب بعدی این شماره است که به بررسی آثار و نقش های خلق شده در آن دوره می پردازد.


در ادامه نیز می توانید گفتگوی "علی رشیدی" با "وحید مهرین فر"  با عنوان "شدن... نه بودن" را بخوانید.

وحید مهرین فر  در این گفتگو و در پاسخ به پرسشی با این مضمون که چه راهکار عملی برای آینده سازی برند دارید؟ می گوید: ما با روش خود به مشتریانمان کمک می کنیم که داستانهایی خلق کنند، و بعد به آنها کمک می کنیم تا صحنه های این داستان را طراحی کنند... وقتی از لحن و حس روایت احساس رضایت کردیم، با همدیگر یاد می گیریم که داستان آینده ی برند را در جهت عکس تا امروز طراحی کنیم.

در ادامه ی مطالب شماره ی 15 نشان مطلبی به قلم "رالف کاپلان" در معرفی "استیون هلر" منتشر شده است.


همچنین  صفحات پایانی این شماره نشان به گفتگوی "مجید عباسی" با "نیکلاوس تراکسلر" اختصاص دارد.

عباسی در این گفتگو با اشاره به پوسترهای معروف و تاثیر گذار "جاز" این سوال را مطرح می سازد که شما در طراحی پوسترهای جاز، چگونه این تنوع وسیع را ایجاد می کنید و تراکسلر نیز پاسخ می دهد: دلیلش این است که موسیقی بسیار متفاوت تر است و من باور دارم که نباید برای فستیوال جاز یک هویت بصری واحد طراحی کرد. هویت بصری این فستیوال، تنوع و گوناگونی است.!

در ادامه  و در صفحه ی نگاه سرد این مجله مطلبی با عنوان "فیل هوا کردیم" به قلم علیرضا صدر محمدی انتشار یافته است.

وی در این مطلب به بحث پیرامون وضعیت مارکتینگ می پردازد و می نویسد: باید امیدوار باشیم که با ذ هنیت و اندیشه ای پویا و نگاهی حرفه ای تر در معقوله ی گرافیک و مارکتینگ ، بالاخره در بازار تبلیغات کشور "فیل هوا کنیم".

پایان بخش این شماره ی نشان معرفی چند کتاب است.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن