بیژن صیفوری؛ طراحی جامع،‌ حلقه‌ گم‌شده‌ گرافیک ایران است



نمایشگاه دانشجویان سوره با عنوان «ترم اول» در روزهای اول و دوم بهمن ماه در نگارخانه‌ سوره دایر است.
بیژن صیفوری در گفتگویی در ارتباط با نمایشگاه دانشجویان خود گفت:
طراحی جامع که بر اساس گسترش یک فکر و ایده‌ مرکزی و بر مدار خروجی‌های گوناگون آن موضوع شکل می‌گیرد، هم‌اکنون حضور کم‌رنگی در جامعه‌ ما دارد.
بیژن صیفوری اظهار داشت: اهمیت طراحی جامع در این است که با هماهنگی و تفکر سیستماتیک، هم به موضوع ارائه شده کمک بیشتری در جهت شناخته شدن می‌کند، و هم نوعی هویت دیداری یگانه به موضوع می‌بخشد.
وی افزود: از طرفی گسترش اینچنین خروجی‌های تصویری در جامعه، به خودی خود به زیبایی دیداری شهری می‌افزاید.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه طراحی جامع در ارتباط تصویری، به عمق و ماندگاری اثر کمک می‌کند، افزود: مجموعه آثار گرافیکی که متاثر از نگرش طراحی جامع خلق می‌شوند، باید از نوعی نظام منسجم تصویری و موضوعی پیروی کنند.
این طراح گرافیک در ادامه با تاکید بر اهمیت نگرش جامع در طراحی ادامه داد: از مهم‌ترین علل عدم موفقیت تبلیغات و کارهای طراحی گرافیک مؤسسات و سازمان‌ها عدم پیروی آنها از الگوی طراحی جامع است.
وی تاکید کرد: پراکندگی، بدسلیقگی،‌ ناهمگونی و ضعف ساختاری موجب بی‌اثر بودن تبلیغات فعلی است.

پوستر نمایشگاه/ اثر: ناز موسوی پوستر نمایشگاه/ اثر: داود خلیلی

استاد دانشگاه‌های تهران در ادامه به نمونه‌ها‌ی کار شده با دانشجویان اشاره کرد: این ترم با دانشجویان کارگاه اول گرافیک کارشناسی ارشد سوره، پروژه‌هایی با دید طراحی جامع کار کردم و حاصل کارشان را در نمایشگاهی ارائه خواهد شد.
وی افزود: این نمایشگاه که در واقع همان ارائه پایان ترم دانشجویان است؛ از موضوعات گوناگونی تشکیل شده و با هر دانشجو موضوع جداگانه‌ای کار کردم.
صیفوری اضافه کرد: در این روند سعی شد تا با توجه به هر موضوع، پس از مطالعه‌ صورت مساله از طرف دانشجو،‌ کار طراحی با نگرش کل‌نگر آغاز شود و با گسترش ایده، و حک و اصلاح و نظارت‌های لازم، خروجی‌های هماهنگی ارائه شود.
وی سطح کارهای ارائه شده در این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شاید آثار نمایشگاه از بسیاری کارهای اجرا شده‌ در سطح شهر بهتر باشد.
بیژن صیفوری استاد دانشگاه، مدیر هنری و طراح گرافیک ایرانی و دارای سبک ویژه‌ای درگونه‌های گرافیک ‌است. وی فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و در شهرهای ایران و سایر کشورها ورکشاپ‌های تخصصی برگزار کرده است.
نمایشگاه دانشجویان سوره در نگارخانه‌ سوره به آدرس:‌ تهران، خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کوچه‌ی کامیاران دایر است.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن