‌پوسترهای جشنواره تئاتر ماه طراحی شد


حمید شریفی طراح،طراح گرافیک و مدرس دانشگاه سه پوستر برای چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه طراحی کرد.
شریفی که به عنوان بهترین طراح پوستر فیلم ابراهیم خلیل‌الله در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است درباره ویژگی‌های این پوسترها گفت:در طراحی این پوسترها تلاش کرده‌ام از تصویرسازی صرف فاصله بگیرم، شکل‌ها را ساده و انتزاعی ببینم و به رنگ به عنوان عامل پیشقدم در تاثیر گذاری نقش بیشتری بدهم.
شریفی در ادامه گفت: برای طراحی پوستر این جشنواره از میان اتدهای بسیار سه کار را به مرحله اجرا رساندم و یک اثر که بیشتر صحنه نمایش را تداعی می‌کرد از سوی سفارش‌دهنده انتخاب شد.
وی با اشاره به تأثیر سفارش‌دهنده بر خلق اثر افزود: هر چند سفارش دهنده به عنوان عامل تاثیرگذار کمتر موجبات بروز و ظهورخلاقیت هنرمند را فراهم می سازد و یکی از عوامل و موانع رشد و ارتقاء سواد بصری مخاطب است، ولی هنرمند طراح باید تمام سعی و تلاش خود را برای هموار کردن آن به کار بندد.
این طراح طراح گرافیک همچنین درباره دخالت سفارش‌دهندگان در کار طراحی پوستر توضیح داد: به هر حال در روند کار گرافیک و شکل‌گیری یک پوستر سلیقه سفارش‌دهندگان در کار لحاظ می‌شود ولی گاهی به دلیل ناآگاهی و روشن‌ نبودن خواسته و نگاه سفارش دهنده، در خلق اثر هنری مشکل ایجاد می‌‌شود.
وی افزود: اگر خواسته سفارش‌دهنده شفاف و روشن باشد و نسبت به آن چه می‌خواهد واقف باشد،هنرمند به راحتی و درستی سلیقه سفارش‌دهنده را در خلق اثر در نظر خواهد داشت.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن