نمایشگاه پوستر های تئاتر ابراهیم حقیقی افتتاح شد


در این نمایشگاه که روز گذشته در گالری ویژه با حضور هنرمندان سینما و تئاترو طراحان افتتاح گردید بیش از 40 پوستر از ابراهیم حقیقی که تمامی آنها برای نمایشهای گوناگون از سال 1348 تا 1384 (36 سال)طراحی شده به نمایش در آمده اند .
حقیقی هدف از برگزاری این نمایشگاه را چنین عنوان کرد:"در آموزشگاه ویژه برای پایان هر ترم و فاصله زمانی که میان دو ترم به وجود می آید نمایشگاهی در نظر گرفته شده که نمایشگاه حاضر دومین نمایشگاهی است که در این گالری برگزار می شود . اولین نمایشگاه شمل آثار طراحان AGI برای لوترک بود که از مجموعه شخصی استاد ممیز گردآوری شده بود.درمورد این نمایشگاه باید اضافه کنم که پیشنهاد آن را آقای فرهادی و در زمینه جلد کتاب مطرح کردند که چون 8 سال پیش چنین نمایشگاهی را برگزار کرده بودم ترجیح دادم در زمینه دیگری نمایشگاه را برگزار کنم . وقتی به  پوستر های تئاتر رجوع کردم ، تعداد آنها ظرفیت برگزاری یک نمایشگاه را داشت . "
حقیقی در مورد تنوع موجود در کارها می گوید : "در میان کاره پوستر هایی برای تئاتر کودکان نیز هست که کارهای کودک به سال 1350 برمی گردد زمانیکه من در آتلیه کانون پرورش فکری در کنار آقای مثقالی کار می کردم . "
آنچه که بیش از هر چیز با دیدن پوستر ها مشخص می شود این است که در گذشته بیشتر از امروز میان کارگردانان و عوامل تئاتر با طراحان گرافیک رابطه حرفه ای و صمیمانه برقرار بوده است و این ارتباط زمینه کار حرفه ای را پدید آورده که متاسفانه امروز کمتر به چشم می خورد و شاید این امر ناشی از بودجه کمی است که به تئاتر اختصاص داده می شود .
گفتنی است در این نمایشگاه هنرمندانی چون محمد رحمانیان،حبیب رضایی،داریوش مودبیان،محمدرضا اصلانی،بهروز بقایی،سهراب سلیمی،فرزاد ادیبی و....حضور داشتند.
هم اکنون حقیقی به همراه دیگر اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران مشغول آماده ساختن مقدمات و فراخوان نهمین بینال طراحان گرافیک است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه تا تاریخ 12 تیر ماه در گالری ویژه دایر خواهد بود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن