اولین نشست خبری جشنواره هنر و امنیت برگزار شد



مانی نیلچیانی

دبیران و مدیر هنر ی این جشنواره/ عکس: شهاب اشتری

به گزارش مجله الکترونیکی "رنگ"، جلسه مطبوعاتی جشنواره هنر و امنیت، روز دوشنبه، 2 مهرماه در محل معاونت اجتماعی "ناجا" برگزار شد.
در این جلسه مطبوعاتی که با حضور سرهنگ امیری، دبیر جشنواره، هاشمی، مدیر هنری و دبیران بخش های چهار گانه این جشنواره (پوستر، عکس، تصویرسازی و کاریکاتور) برگزار شد، اهداف، انتظارات، سیاست های راهبردی و تقویم برپایی جشنواره "هنر و امنیت"   به بحث گذاشته شد و خبرنگاران سوالات خود را طرح کردند.
در ابتدا، سرهنگ امیری، با اعلام موضوعات جشنواره ("جامعه امن از نگاه هنرمندان" و "جامعه نا امن از نگاه هنرمندان")، با اشاره به این که بررسی مقوله "امنیت" عموما تا کنون با دیدگاهی پلیسی صورت گرفته است، هدف از برپایی این جشنواره را بازنمایی "امنیت" از دیدگاه هنرمندان و با رویکردی خلاقانه اعلام کرد. وی در ادامه با تاکید بر نقش هنرهای تصویری به عنوان رسانه ای تاثیر گذار در پیش گیری و مبارزه با جرم و بزه خاطرنشان کرد : "به نظر من، یک اثر هنری خوب می تواند کار 50 تا 100 گشت پلیس را انجام دهد." وی سپس افزود: "یک پوستر خوب می تواند از اعتیاد ده ها انسان جلوگیری کند" و در ادامه بر نقش اثرگذار هنرهای گوناگون بر ناخود آگاه مخاطبان و جلوگیری از ارتکاب جرم تاکید کرد.
وی با اعلام "جوان گرا" بودن این جشنواره در بخش های اجرایی، افزود: "ناجا کمترین دخالت را در سیاست گذاری و پیش برد بخش های مختلف این جشنواره داشته است و همه امور به دست هنرمندان و دبیران این جشنواره سپرده شده است."
اولین نشست خبری جشنواره هنر و امنیت/ عکس: شهاب اشتری
سرهنگ امیری، سپس با اعلام رضایت از روند پیشبرد جشنواره، از امکان حضور یک رای در انتخاب آثار از طرف "ناجا" خبر داد.

در ادامه "آریا کسایی"، دبیر بخش پوستر جشنواره "هنر و امنیت"، با معرفی مختصر خود، ترکیب هیئت داوران این بخش را معرفی نمود.
رضا عابدینی، کوروش پارسا نژاد، بیژن صیفوری، فرهاد فزونی و آریا کسایی افرادی بودند که وی به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری معرفی نمود.
"کسایی"، تعداد پوستر های ارسالی را تا پایان زمان اداری روز یک شنبه 1 مهرماه را 251 عدد عنوان کرد و با مثبت ارزیابی کردن سطح آثار ارسالی، این رویداد را باعث افتخار نیروی انتظامی دانست.
وی در ادامه، 2 کارکرد اصلی این جشنواره را "تداوم منظم این جشنواره به عنوان یک رویداد با کیفیت هنری" و "تعامل معاونت اجتماعی ناجا و طراح گرافیک های حرفه ای" اعلام کرد و اعتماد متقابل هنرمندان و پلیس را از نتایج این رویداد دانست. وی سپس از حضور طراحان بنام و حرفه ای کشور در این جشنواره خبر داد.
اسامی گروهی از این طراحان در ذیل می آید:

فرزاد ادیبی، تهمتن امینیان، مرتضی آکوچکیان، زینب ایزد یار، پویا احمدی، ادیک بغوسیان، رضا باباجانی، کوروش پارسانژاد، پیمان پورحسین، پریسا تشکری، شهاب تندر، مازیار تصاعدیان، بهراد جوانبخت، شهرزاد چنگلوایی، پدرام حربی، شاپور حاتمی، علی خورشید پور، دامون خانجانزاده، هما دلورای، آسیه دهقان، ایمان متقی راد، مهران زمانی، مهدی سعیدی، زینب شهیدی، سها شیروانی، ریحانه شیخ بهایی، ایمان صفایی، بیژن صیفوری، رضا عابدینی، مجید عباسی، مریم عنایتی، وحید عرفانیان، کسری عابدینی، محمد رضا عبدالعلی، فرهاد فزونی، مهدی فاتحی، علیرضا فانی، امیر فرهاد، امیر حسین قوچی بیک، سام کشمیری، آریا کسایی، ساعد مشکی، مرتضی محلاتی، لیلا میری، آرمین مهدوی، سعید ملک، هادی نصیری، حمید نیکخواه، علیرضا وکیلی، مهدی هاشمی و فرید یا حقی از هنرمندانی هستند که تا کنون حضورشان در نمایشگاه قطعی شده است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن