ابراهیم حقیقی؛ برای موزه‌ گرافیک هیچ مکانی را در اختیار ما قرار نداده اند


آرشیو 50 ساله‌ی گرافیک ایران کامل شده است، اما با گذشت حدود 20 ماه، موزه‌ی گرافیک ایران تاسیس نشد.
 انجمن گرافیک ایران برای تعمیر، نگهداری، ترمیم، اسکن و ثبت آثار قدیمی گرافیکی، در فراخوان تابستان سال 84، از کلیه‌ی اعضای خود خواست آخرین آثار و دستاوردهاشان را در قالب CD به کمیته‌ی فرهنگی ارایه کنند.
طراح گرافیک‌ها این دعوت را اجابت کردند و در پی آن اعلام ‌شد آثار زیادی در اختیار انجمن گرافیک ایران قرار گرفته و این انجمن به‌صورت برداری از کارها پرداخته و در پی آن است تا مکانی را برای این امر اختصاص دهد.
همان روزها مصطفی اسداللهی - رییس وقت هیات مدیره‌ی انجمن طراحان گرافیک ایران - به ایسنا گفته بود که در حال رایزنی‌هایی با شهرداری تهران برای انتقال آثار به مکانی مناسب و تشکیل موزه‌ا‌ی برای هدف یادشده هستند.
اما اکنون مسوول اداره‌کننده‌ی موزه، از پیدا نشدن مکان مناسبی برای تشکیل موزه‌ی گرافیک و ابزارآلات گرافیکی خبر می‌دهد.
ابراهیم حقیقی، امروز  گفت: درباره تشکیل موزه گرافیک می‌توان دوگونه رفتار کرد؛ یا از مکان کوچکی کار را آغاز کرده، سپس این مکان را مانند اتفاقی که برای موزه سینما افتاد، وسعت داد و یا منتظر بمانیم. پیشنهادهایی را مطرح کرده‌ایم، اما هیچ مکانی به ما داده نشده است.
رییس هیات مدیره‌ی انجمن طراحان گرافیک ایران، عنوان کرد: تاکنون آثاری که امکان آسیب‌رسیدن به آن‌ها وجود دارد، از طراحان قدیم تا معاصر جمع‌آوری شده است؛ برای مکان موزه همچنان به‌دنبال تماس‌های بیشتری با شهرداری تهران هستیم.
قرار است، آثار در گرایش‌های مختلف - فرهنگی و آموزشی - دسته‌بندی ‌شده‌ تا در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عرضه شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن