سفارش پوستر برای میراث فرهنگی بسیار اندک است


مجید عباسی انتخاب موضوع میراث‌فرهنگی در یکی از بخش‌های دوسالانه گرافیک را به عنوان یکی از دغدغه‌های امروز هنرمندان و مردم مطرح کرد.
مجید عباسی، طراح گرافیک و از اعضای شورای طرح و برنامه‌ریزی دوسالانه گرافیک معاصر ایران در مورد دلیل انتخاب موضوع میراث فرهنگی در کنار موضوع‌های ترافیک و گفتگو به عنوان یکی از بخش‌های دوسالانه به میراث‌خبر گفت:«میراث‌فرهنگی موضوعی است که تم دارد اما تعداد پوسترهای چاپ شده در این مورد بسیار کم است و آثاری نیز که وجود دارد به صورت تک نسخه و بیشتر در آتلیه نگارخانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل ما در شورای دوسالانه تصمیم گرفتیم، میراث فرهنگی را به عنوان دغدغه امروز هنرمند و مردم در موضوع مسابقه قرار دهیم.»
او سپس به جایگاه میراث فرهنگی در گرافیک و پوستر طراحان اشاره کرد:«پوستر یک کار سفارشی است و معمولا میراث فرهنگی به دولت مربوط می‌شود، پس به صورت عمومی دولت باید سفارش آن را به طراحان ارائه دهد. اگر دولت سفرش بدهد، طبیعتا پوسترهایی نیز با همین موضوع منتشر می‌شود.»
عباسی با بیان این مطلب در مورد تعداد سفارش‌هایی که از سوی نهادهای دولتی برای طراحی پوستر با این موضوع پیشنهاد می‌شود، گفت:«سفارش در این زمینه بسیار کم است و با تغییر مدیریت‌ها هم کمتر این اتفاق می‌افتد.»

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن