مجموعه‌ی آثار محمود جوادی‌پور در اصفهان


آثار نقاشی و گرافیک استاد محمود جوادی‌پور، سوم اردیبهشت ماه جاری در موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان به‌نمایش گذاشته می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، این نمایشگاه دربر گیرنده‌ی 36 اثر نقاشی مدرن با تکنیک‌های رنگ و روغن، چاپ لیلو لئوم، ترکیب مواد، چاپ باتیک، ماژیک، کنده‌کاری، قلم آهنی و هاشور روی کاغذ و نیز 25 پوستر این هنرمند معاصر که قدیمی‌ترین هنرمند مدرنیست در قید حیات ایران به‌شمار می‌رود، است که تا پایان دومین ماه بهار در گالری‌های شماره چهار و پنج این موزه می‌ماند.
برپایی این نمایشگاه در اصفهان، توسط موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.
محمود جوادی‌پور 87 ساله تهرانی که به‌عنوان یکی ازچهره‌های ماندگار کشور در عرصه هنر معرفی شده است، از جمله قدیمی‌ترین هنرمندان مدرنیست ایرانی به‌شمار می‌رود که لیسانس نقاشی را از دانشگاه تهران، دیپلم از آکادمی هنرهای زیبا مونیخ در رشته‌های نقاشی و گرافیک از آلمان و نیز درجه دکترا از شورای عالی فرهنگ کشور گرفته است.
وی از سال 1358 تدریس را در داخل و خارج کشور آغاز کرد و این همکاری تا سال 74، در دانشگاه نورویچ کانادا ادامه پیدا کرد.
جوادی پور نه‌تنها آغازگر و عرضه‌کننده‌ی نخستین نمونه چاپ رنگی در سال 1323 در سازمان‌ها و مطبوعات ایران بود، بلکه بنیان‌گذار نخستین مرکز هنرهای تجسمی به نام "آپادانا - کاشانه هنرهای زیبا" در ایران نیز هست.
او از سال 1328 تا کنون در حدود 20 نمایشگاه انفرادی و نیز 29 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج کشور از جمله آلمان، آمریکا، کانادا، ایتالیا و ... شرکت کرد.
آثار این استاد برجسته در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، مجلس شورای اسلامی ایران، موزه‌ی کاخ سعدآباد، بنیاد "بن اند ابی گری" آمریکا و نیز سازمان نوسازی شهر تهران نگهداری می‌شود.
وی مولف کتاب نمدهای ایران است. این کتاب پژوهشی در زمینه‌ی نمدهای منطقه گرگان و رشت است که پس از حدود 30 سال هنوز چاپ و منتشر نشده است.
نشانه‌های بانک مرکزی ایران، شرکت ملی نفت ایران، بانک توسعه صنعتی ایران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، موسسه انتشاراتی خوارزمی، آرم رسمی شیر و خورشید دولتی، بیمه ملی ایران، سلسله انتشارات یونسکو و آرم دانشگاه صنعتی تهران و ...، طراحی و اجرای پوسترهای اوراق قرضه و چک بانک ملی ایران و برگ سهام بیمه ایران و ... از جمله دیگر آثار این چهره‌ی ماندگار هنر ایران است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن