نمایشگاه کلکسیون پوستر های شهر "کراکوف" لهستان


نمایشگاه کلکسیون پوستر های شهر "کراکوف" لهستان برگزار شد.

شاید بتوان گفت بازدید از گالری پوستر شهر "کراکوف"، برای علاقمندان پوستر از ضروریات است! هر ساله کلکسیون پوستر این گالری، بسیاری از طراحان، دانشجویان،مجموعه داران، علاقمندان و گردشگران سراسر جهان را به خود جذب می کند، نام این گالری در راهنماهای بین المللی سفر به لهستان درج می شود و بارها سرمقاله مجلات معتبر طراحی گرافیک قرار گرفته است.

جالب آن که، کلکسیون پوستر شهر "کراکوف" که در سال 1985 توسط "کریستوف دیدو(1)" و بر پایه کلکسیون شخصی وی پایه گذاری شده، تنها کلکسیون پوستر های مکتب لهستان به شمار می آید. این کلکسیون که در بر گیرنده 2000 عنوان پوستر از بیش از 100 طراح لهستانی است، از سال 1994 به بخش خصوصی واگذار شده و توسط "کریستوف دیدو" و"اوا پابیس" اداره می شود. موضوعات این پوستر ها را عمدتا رویدادهای فرهنگی، تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبیات و آفیش نمایشگاه ها تشکیل می دهند. پوستر های مکتب لهستان، پس از جنگ جهانی دوم، همواره نقش عمده ای را در تاریخ معاصر گرافیک جهان بازی کرده اند و در آستانه دهه های 50 و 60 میلادی، برترین مکتب گرافیک جهان شناخته شده است.

این نمایشگاه از 30 مارس 2007 آغاز شده و تا 27 آوریل در محل گالری پوستر شهر کراکوف لهستان برپا خواهد بود.


  1. کریستوف دیدو (Krzysztof Dydo) : مجموعه دار پوستر لهستانی و پایه گذار تنها کلکسیون پوستر مکتب لهستان. کلکسیون پوستر وی دربرگیرنده حدود 40000 عنوان پوستر لهستانی است، از اواسط دهه 1950 تا کنون.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن