جایزه بزرگ ممیز به یک طراح گرافیک ایرانی اهداء می شود


دوسالانه پوستر تهران/ عکس: پوسترپیجبه گزارش بخش خبری "رنگ" در نهمین دوسالانه طراحی گرافیک ایران جایزه بزرگ ممیز به یک طراح گرافیک ایرانی اهداء می شود.

ستاد هماهنگی دوسالانه طراحی گرافیک ایران با اعلام این خبر افزود: پس از هفت دوره برگزاری موفق دوسالانه های طراحی گرافیک و هشتمین دوسالانه جهانی پوستر تهران در سال 1382 که علاوه بر معرفی گرافیک ایران به جهان توفیق هایی را نصیب طراحان ایرانی کرده است، دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی و موسسه فرهنگی و هنری صبا، نهمین دوسالانه طراحی گرافیک معاصر ایران را با تایید ایکوگرادا ( انجمن بین المللی مجامع طراحی گرافیک) در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می کند.

بنا بر همین خبر ریاست این دوسالانه را سید محمد احصایی بر عهده خواهد داشت.

همچنین امراله فرهادی به عنوان دبیر و آیدین آغداشلو، مصطفی اسدالهی، صداقت جباری، ابراهیم حقیقی، حسین خسروجردی، قباد شیوا، رضا عابدینی، مجید عباسی، مصطفی گودرزی، فرشید مثقالی، ساعد مشکی، علیرضا مصطفی زاده و مسعود نجابتی نیز به عنوان اعضای شورای طرح و برنامه ریزی به ریاست حبیب اله صادقی  معرفی شده اند.

این دوسالانه در هفت بخش اصلی: طراحی نشانه، نشانه نوشته، طراحی جلد، صفحه آرایی، طراحی صفحات وب و مولتی مدیا، طراحی آگهی های مطبوعاتی، طراحی آگهی های شهری و طراحی بسته بندی و یک بخش جنبی طراحی پوستر با موضوعات میراث فرهنگی، گفتگو و ترافیک برگزار می گردد.

7 سفر مطالعاتی به فرانسه از طرف دفتر امور هنرهای تجسمی، 7 جایزه از سوی فرهنگستان هنر، 7 جایزه توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک و جایزه ویژه رئیس دوسالانه از جوایزی هستند که در این دوره اهدا می گردند.

همچنین در بخش جنبی این دوسالانه 45 میلیون ریال به 3 نفر از طرف دفتر امور هنرهای تجسمی، جایزه ویژه فرهنگستان هنر به 3 نفر، جایزه انجمن طراحان گرافیک به 3 نفر و جایزه بزرگ مرتضی ممیز به یک طراح ایرانی ارائه خواهد شد.

در بخش بین الملل، جوایز 5000 ، 3000 و 1500 یورویی و جایزه ایکوگرادا، فرهنگستان هنر و انجمن صنفی طراحان گرافیک به یک طراح جوان خواهد بود.

لازم به ذکر است، آخرین مهلت ارسال اثر به این دوسالانه تا 30 فروردین ماه 86 اعلام شده است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن