گفته های محمود جوادی پور در شبکه خبر


پوستر نمایشگاه هنر معاصر ایران، اثر محمود جوادی پور
پوستر نمایشگاه هنر معاصر ایران، اثر محمود جوادی پور، 1344
به گزارش بخش خبری "رنگ" بعد از ظهر جمعه پانزدهم دی ماه برنامه کوتاهی ویژه محمود جوادی پور از شبکه خبر صدا و سیما پخش شد که  در آن جوادی پور به شرح فعالیتهایش در سال های گذشته پرداخت. به نظر می رسید این گفتگو به بهانه معرفی شدن ایشان به عنوان چهره ماندگار در سال 84 انجام گرفته بود.
جوادی پور در این برنامه گفت: در سال 1323 اولین کار رنگی در ایران را در چاپخانه بانک ملی به چاپ رساندم. در آن زمان ماشین های چاپ رنگی را وارد کرده بودند اما کسی که بتواند با آن کار کند در ایران نبود. وی در ادامه می گوید که درسال 47 وقتی که کسی نمی دانست گرافیک چیست و به چه درد می خورد، رشته ی گرافیک در دانشگاه هنرهای زیبای تهران با تلاش من تاسیس شد و من سی سال در این دانشگاه  تدریس می کردم. او از میان شاگردانش از مرتضی ممیز یاد می کند.
جوادی پور در جای دیگری از سخنانش می گوید: گرافیک یک هنر است و فرقی با نقاشی ندارد. تنها تفاوت آن درکاربردی بودن آن است. گرافیک هنری است که بیشتر با مردم در ارتباط است.
لازم به ذکر است محمود جوادی پور از پیشکسوتان طراحی گرافیک در ایران می باشد. او در سال 1299 در تهران به دنیا آمده و دارای مدرک نقاشی از دانشکده هنرهای زیباست.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن