نخستین مسابقه بین المللی ادیان توحیدی افتتاح شد


نخستین مسابقه بین المللی ادیان توحیدی افتتاح شدبه گزارش بخش خبری "رنگ" نخستین مسابقه بین المللی ادیان توحیدی امروز چهارشنبه 29 آذر ماه 1385افتتاح شد.

در این مراسم که در تالار موزه امام علی برگزار می شد ابتدا فیلمی در رابطه با این مسابقه پخش گردید و پس از آن محمد مهدی عسگر پور (دبیر جایزه جهانی پوستر ادیان توحیدی) ضمن خیر مقدم به حضار مطالبی را پیرامون این حرکت ایراد کرد.

وی با بررسی پیچیدگی های امروز بشر و نیاز بشر به تفسیر معنوی از جهان هستی گفت: بشر امروز با تمام پیچیدگیهای پیرامونش، برای ساده سازی و احساس رضایتمندی از رنج نهفته در جهان، بشدت نیازمند تفسیر معنوی از جهان هستی است و این حداقل کارکرد معنویت گرایی در دنیای امروز است.

وی ادامه داد: جهان امروز از حیث گسترش چشمگیر دانش و به تبع آن حیرت زدایی از آدمی،‌ گسترش فن آوری و سلطه آدمی بر طبیعت،‌ غلبه و جایگزینی گفتمان نقد بجای ارادت ورزی با گذشته مان تفاوت اساسی پیدا کرده است، اما آنچه در تمام این معادلات و تحولات اصالت تام دارد آموزه های انبیای الهی است.

در این مراسم از هیئت داوران تقدیر شدادامه این مراسم با پخش فیلمی در باره هیئت داوران و انتخاب پیگیری شد و پس از آن از داوران مسابقه تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز رنه ونر برای حاضران سخنرانی کرد.

رنه ونر پس از معرفی خود در صحبتهایش به بررسی پوستر های دینی در چند کشور پرداخت و گفت: در ایران و هند ، من اولین فروش پوسترهای دینی را در خیابان ها ، با فاصله نیم ساعت قدم زدن در اطراف هتل دیدم . وی افزود: به طور معمول ، پوسترهای دینی در معابد ، مساجد یا کلیساها به فروش نمی رسند ، بلکه بیشتر در فروشگاه ها و بازارها ، توسط شرکت های کاملا تجاری که در پی کسب سود هستند فروخته می شوند . این ضمنا بدین معناست که آنها کاملا از سلایق مشتریان خود آگاهند.

لازم به ذکر است پس از این مراسم نمایشگاه نیز افتتاح گردید.  

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن