سخنرانی رنه ونر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر ادیان توحیدی


رنه نربه گزارش بخش خبری "رنگ"  رنه ونر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر ادیان توحیدی  در موزه امام علی (ع) سخنرانی می کند.

این سخنرانی با عنوان "بررسی پوستر های دینی هند، ایران، کامرون و مکزیک" در این مراسم برگزار خواهد شد.

رنه ونر دوران کودکی‌اش را در زوریخ گذراند و تحصیلاتش را در سوئیس، کانادا، ایالات متحده وآلمان ادامه داد تا موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته فیزیک تجربی شد.
او در زندگی حرفه ای خود در زمینه علوم محض و کاربردی، تحقیقات بازاریابی، حفاظت محصولات کشاورزی، مدیریت اطلاعات، بازرگانی استراتژیک و موارد دیگر کار کرده است.

ونر جمع آوری پوستر را به عنوان یک سرگرمی در سال 1997 شروع کرد و در سفرهای تجاری‌اش به این کار پرداخت و در حال حاضریکی از ارزشمندترین آثار مجموعه‌اش، پوستر فرد اشنکن برگر است. زندگی او به عنوان یک گردآورنده پوستر موضوع اولین نمایشگاه اینترنتی او بود که در واقع سلیقه او را در انتخاب پوستر نشان می‌داد. او سایت پوستر خود را یک وسیله بیان شخصی می‌داند و به‌همین دلیل بسیاری از جزئیات زندگی خصوصی خود را در این سایت وارد کرده است. او حتی سفرهایش برای جمع‌آوری پوستر به کشورهای مختلف و ملاقاتش با هنرمندان را نیز در این سایت شرح داده است.

ونر از سپتامبر1997 بازنشستگی به اصطلاح زودرسی را آغاز کرد و وقتش را صرف سایت پوستر خود و فعالیت‌های دیگری در رابطه با پوستر می‌کند ولی او نه یک دلال پوستر است و نه طراح طراح گرافیک و نه روزنامه‌نگار یا مورخ هنری بلکه سایت پوستر را تنها به‌عنوان سرگرمی و با هزینه شخصی اداره می‌کند.

گذشته از جمع‌‌آوری پوسترها، او اطلاعاتی درباره پوسترها و طراحان آنها نیز برای تالیف یک «کتابشناسی پوستر» جمع آوری می کند که این فعالیت سبب شده است که او با مراکز پوستر، کتابخانه‌ها و متخصصان پوستر در سراسر دنیا ارتباط داشته باشد. او در شهر کوچکی نزدیک بازل در سوئیس زندگی می کند و وقت خود را با جستجو در اینترنت، کار با کامپیوتر، عکاسی و مطالعه کتاب می‌گذراند.


لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن