کاتالوگ نخستین جایزه ادیان توحیدی منتشر شد


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبرگزاری شهر، کاتالوگ نخستین جایزه ادیان توحیدی منتشر شد.

آثار راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقه بین‌المللی پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی در قالب یک کاتالوگ منتشر شد.
در این کاتالوگ 40 پوستر از هنرمندان کشورهای مختلف چاپ شده و در بخش پایانی آن با عنوان «نگاره‌های آسمانی» و متون مذهبی ادیان مختلف ضمیمه شده است که با آرایه‌های گوناگون تزئین شده است.
صفحه‌هایی از قرآن به قلم وصال الالهی (1260هـ.ق) و میرزا اسدالله شیرازی (1270هـ.ق)، محمداحمد نیریزی (1117 هـ.ق)، انجیل به خط مسروپ دبیر خیزانسی (1627 میلادی) و انجیل به خط و تذهیب یرابد دبیر (1670 میلادی) و صفحاتی از میشنا (تورات شفاهی)، دست نویس‌هایی به زبان اوستا و کتاب وندیداد (1577 میلادی) مجموعه تصاویری هستند که در بخش «نگاره‌های آسمانی» این کاتالوگ منتشر شده است.
محسن هاشمی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در مقدمه‌ای بر این کاتالوگ نوشته است: طراحی جایزه ادیان توحیدی با هدف کوشش برای تقویت تلقی توحیدی ادیان و بیان ظرفیت غنی هنر در تبیین آموزه‌های انبیا صورت‌بندی شد. سالی که به نام پیامبر رحمت نامگذاری شد همزمان با زادروز محمد مصطفی (ص) فراخوان مسابقه پوستر آن منتشر شد.
نمایشگاه آثار راه یافته به مسابقه پوستر ادیان توحیدی همزمان با میلاد حضرت مسیح (ع) در موزه‌ هنری‌های دینی امام علی (ع) به مدت یک ماه برپا می‌شود.   

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن