فراخوان پوستر دانش‌آموزی و دانشجویی


ترجمه: ریحانه دقیقیان

 
جشنواره‌ی پوستر ولتفورمت در ششمین سال برگزاری، مسابقه‌ی پوستری در میان هنرجویان سراسر دنیا برگزار می‌کند. بیست اثر منتخب این جشنواره سپتامبر ۲۰۱۶ در نمایشگاهی در لوسرن -واقع در سوئیس- پرده‌برداری خواهند شد. در افتتاحیه‌ی نمایشگاه مبلغ ۱۵۰۰ فرانک سوئیس به پوستر برتر این رقابت اهدا خواهد شد. همچنین پس از برگزاری جشنواره، ۵۰۰ نسخه‌ی چاپ شده از پوستر منتخب در سراسر سوئیس منتشر خواهد شد.

موضوع فراخوان: اوریجینال و کپی
کلمات کپی و اوریجینال –اصل- در حرفه‌ی طراحی گرافیک کاربرد بسیاری دارند. همیشه یک اثر اوریجینال وجود دارد که می‌توان تعدادی بی‌شماری از کپی آن‌را به چاپ رسانید. آیا می‌توان این قانون را شکست و تمام ملزومات تکنیک‌های طراحی و چاپ مدرن را تغییر داد تا همه‌ی کپی‌ها تبدیل به اصل شوند؟ در عالم طراحی امروز نیز عبارات اصل و کپی نیز داستان‌های جالبی دارند. عموماً یک نسل از طراحان نقل قول‌های طراحان دوره‌ی پیش را به یکدیگر منتقل می‌کنند یا آن‌ها را اساس موفقیت‌های خود قرار می‌دهند. زمانی که کپی یک سبک تبدیل به یک اثر جدید و اوریجینال می‌شود کدام است و چه زمانی یک اثر کپی صرفا یک اثر کپی باقی می‌ماند؟



ارسال آثار
۲۰ اثر انتخابی هیات داوران، در سایز F4 (۸۹۵ x ۱۲۸۰ mm) به چاپ خواهند رسید؛ با این وجود آثار باید تنها با فرمت JPEG با 150 dpi، در سایز A3 (۲۹۷ x ۴۲۰ mm) و با حجم کمتر از ۳ مگابایت، برای داوری طراحی و ارسال شوند. هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال کند. شرکت در این فراخوان برای تمام دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیا آزاد است. پوسترهای طراحی شده باید تا پیش از ۳۱ جوالای ۲۰۱۶ (۱۰ مرداد ۱۳۹۵) از طریق این لینک آپلود شوند. (پس از ورود به لینک ذکر شده ابتدا به عضویت سایت درآیید و سپس آثار خود را آپلود نمایید.)

داوری
پس از پایان مهلت ارسال آثار، داوران جشنواره ۲۰ پوستر را انتخاب خواهند کرد. بدیهی است آثاری که قبلاً چاپ شده یا از اثر هنری دیگری کپی‌برداری شده باشند از دور رقابت حذف خواهند شد.

لینک
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن