انتشار پوسترهای سفر به فضا


ترجمه: ریحانه دقیقیان

سه اثر هنری بسیار زیبا که در استودیوی Invisible Creature  برای تقویم سال ۲۰۱۶  شرکت جی‌پی‌تی -بخشی از ناسا- طراحی شده اند، منتشر شد.
اگر علاوه بر سایر سفرهای ماجراجویانه، «گراند تورها»ی  زحل، مشتری، اورانوس و نپتون هم برگزار می‌شد، به یقین طرافداران بسیاری می‌داشت. آن موقع دیگر گرمای آفتاب، لطافت شن و ماسه و خنکای آب دریا برای تفریح کافی نخواهد بود.
این استودیو که با برندهای نایکی و تارگت نیز همکاری داشته، سه پوستر جذاب برای تقویم ۲۰۱۶ ناسا با عنوان «تصاویری از آینده» طراحی و منتشر کرده است.
با این‌که ناسا برای ساختن تصویری از آینده‌ای جالب توجه تلاش کرده است؛ ولی این تصاویر با طراحی قوی، ساده و رنگارنگ خود، حسی نوستالژیک و کلاسیک را به همراه می‌آورند. این پوسترها یادآور تصاویر پر انرژی و هیجان‌انگیز تبلیغات سفر در سال‌هایی طلایی مسافرت -دهه ۱۹۵۰- هستند.
این پوسترها نمونه‌ای حیرت‌انگیز از سرمایه‌گذاری جی‌پی‌تی -بخش بزرگی در ناسا- که در قالب طراحی ارائه شده است. برای مثال این شرکت، تبلیغاتی با سبک مشابه همین کار راه اندازی کرده که عنوان آن «آژانس مسافرت به سیارات» است. شرکت جی‌پی‌تی تصویر دیجیتالی مربوط به هر ماه از تقویم طراحی شده را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار خواهد داد. همچنین می‌توانید پوسترهای چاپ شده‌ی آن‌ها را از این وب‌سایت  خریداری نمایید.
متاسفانه خود تقویم تنها مختص کارکنان ناسا و جی‌پی‌تی است.



لینک منبع

«گراندتور»–تشبیه ماموریت‌های فضایی ناسا به گراندتور
«مارس»- تصویری خیالی ازآینده زمانی که برنامه ی تفریحی واکتشافی مارس به پایان رسیده است
«انسلادوس»- یادبود کشف انسلادوس - قمر سیاره‌ی زحل- که درماموریت کاسینی رخ داد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن