گزارش همنشینی یکم «گرگان+گرافیک»


عکاس‌ها: شهلا یوسفی و سمیرا میرفندرسکی


نخستین نشست تخصصی گروه «گرگان+گرافیک» با عنوان همنشینی یکم در روز جمعه ششم آذرماه با سخنرانی بهراد جوانبخت  در سالن سینما کاپری گرگان و با حضور پر رنگ دانشجویان و طراحان گرافیک برگزار شد.
صالح زنگانه بعنوان میزبان، ضمن خوش آمدگویی به حضار از چگونگی شکل‌گیری گروه «گرگان+گرافیک» طی یک سال گذشته صحبت کرد. او این همنشینی را دومین فعالیت جدی گروه پس از نمایشگاه بین‌المللی «چیران» در گرگان برشمرد. زنگانه نوید برگزاری سلسله همنشینی‌های بعدی را از طرف گروه داد و با تشکر از حامیان این برنامه به‌ویژه مجموعه سینمایی کاپری و مجله‌ی الکترونیکی رنگ، از بهراد جوانبخت برای شروع سخنرانی دعوت کرد. سپس از میهمان دیگر، شهاب اشتری مدیر مسئول مجله الکترونیکی رنگ برای گفتگو درباره آثار جوانبخت دعوت شد.





بهراد جوانبخت توضیحات کاملی درباره نحوه‌ی ایده‌یابی تا ارائه‌ی آثارش – همراه با نمایش چند پروژه بعنوان نمونه- ارائه داد. یکی از این پروژه‌ها، نحوه‌ی شکل‌گیری و ایده‌یابی نمایشگاه انفرادی این هنرمند در خانه هنرمندان ایران با عنوان «باطله‌ها» بود. موضوع بعدی مباحثی درباره ارتباط تصویر و متن بود.
شهاب اشتری در طول نمایش کارها و توصیف ایده‌ها، سوالات تخصصی مرتبط را مطرح می‌کرد. از جمله گفتگوهای شکل گرفته، بحثی بود با این مضمون که جوانبخت استفاده از یک فونت ثابت را برای حفظ کردن سبک شخصی نمی‌پسندد و معتقد است انتخاب نوع فونت و فرم‌ها باید پیش از آنکه در خدمت معرفی شخص طراح باشد، در خدمت اثر باشد.
سپس جوانبخت با پخش یک کلیپ تصویری –که با همراهی رامبد جوان به‌طور اختصاصی برای همنشینی یکم و اهالی گرگان آماده شده بود- نحوه‌ی شکل‌گیری هویت بصری برنامه‌‌ی خندوانه را شرح داد. سخنان بهراد جوانخت با توضیحاتی درباره تیتراژ پایانی برنامه‌ی خندوانه پایان یافت
در پایان نیز تندیسی به عنوان یادبود از سوی گروه «گرگان+گرافیک» توسط صالح زنگانه به بهراد جوانبخت اهدا شد.













زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن