نکوداشت استاد هوشنگ کاظمی



پنجاهمین نشست پژوهشی هنر ویژه‌ی نکوداشت استاد هوشنگ کاظمی- طراح گرافیک و پایه‌گذار دانشکده‌ی هنرهای تزیینی - در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
این نشست روز دوشنبه ۱۸ آبان‌ماه ساعت ۱۶ الی ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.



 در این مراسم محسن وزیری‌مقدم، قباد شیوا، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی سخنرانی خواهند داشت. در انتها نیز فیلمی از زندگی این هنرمند به کارگردانی هومن حسنی به نمایش درخواهد آمد. در این فیلم محسن وزیری‌مقدم، پرویز تناولی، عباس مشهدی‌زاده، کامران افشار‌مهاجر و ... از خاطرات و ویژگی‌های هوشنگ کاظمی روایت می‌کنند.

هوشنگ کاظمی اولین دانش آموخته‌ی گرافیک از آرت دکو پاریس، از پیشگامان گرافیک معاصر ایران به شمار می‌رود. او سال ۱۱۳۹ دانشکده‌ی هنرهای تزیینی را با نام هنرکده‌ی هنرهای تزیینی پایه‌گذاری کرد و سال‌ها در آن تدریس می‌کرد. طراحی پوستر برای جشن‌های مهم آن روزگار و سازمان جلب سیاحان از عمده فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

در حاشیه این مراسم که با همکاری سازمان زیباسازی تهران، نشریه‌ی تندیس و فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد، نمایشگاهی از آثار، اسناد و عکس‌های هوشنگ کاظمی همراه با پوستر‌های تعدادی از طراحان گرافیک به یاد او پیش‌روی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا ۲۰ آبان ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن