انجمن گرافیک نیازی به پول دولت ندارد


رییس انجمن طراحان گرافیک ایران با تأکید بر این که انجمن گرافیک نیازی به پول دولت ندارد، خواستار حمایت‌های غیرمادی دولت در اجرای برنامه‌های مختلف انجمن‌های هنری شد.
علی رشیدی رییس انجمن طراحان گرافیک ایران درباره‌ی وضعیت این انجمن در صورت دریافت نکردن حمایت‌های مالی توضیح داد: انجمن گرافیک هیچ نیازی به پول دولت ندارد اما به حمایت‌های غیر مادی دولتی نیاز دارد.

رشیدی با اشاره به سیاست‌های دولت در دوره‌های مختلف در رفتار با انجمن‌های هنری یادآور شد: برخی دولت‌ها با انجمن‌ها مهربانترند، برخی هم مهر کمتری داشته اند اما انجمن ما به طرق مختلف منابع مالی خود را تاکنون تأمین کرده که شامل دریافت حق عضویت اعضاست و امسال نیز این حق عضویت را ۵۰ درصد با توافق اکثریت افزایش داده‌ایم، بخش دیگری از هزینه‌ی فعالیت‌های خود را با استفاده از کمک اسپانسرهای مختلف تامین کرده‌ایم؛ به‌طور مثال هزینه‌ی انتشارات ما را نشر آبان بر عهده گرفته است و برای رویدادهای بزرگ گرافیک نیز از اسپانسرها بهره گرفته‌ایم بنابراین نیازی به پول دولت نداریم.
رشیدی درباره‌ی شیوه‌ی دریافت کمک‌های دولتی برای این انجمن بیان کرد: ما دلمان می خواهد اگر کتابی را انجمن چاپ می کند، بخش دولتی این کتاب را بخرد و در سطح دانشگاه‌ها توزیع شود یا در کارهایی که از عهده‌ی انجمن به تنهایی بر نمی آید، بخش دولتی ما را حمایت کند. مثلا در تامین فضای نمایشگاهی که یکی از این حمایت‌های دولتی را اخیرا سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قبال انجمن گرافیک بر عهده داشت و ساختمان بسیار زیبا و تاریخی را در اختیار موزه گرافیک ما گذاشت که این موضوعی بود که از عهده و توان انجمن ما خارج بود.
رشیدی درباره‌ی مشکلات مکان انجمن گرافیک اظهار کرد: انجمن‌ها و از جمله انجمن گرافیک همیشه با مشکل مکان روبرو بوده‌اند و هنوز هم این مشکل پابرجاست. اکنون در خانه‌ی هنرمندان شماره ۲ فضای بسیار کوچکی را در اختیار داریم اما به هر حال مشکلات آب، برق و... این بخش نیز مشکل ساز بوده است.
این طراح گرافیک به وعده‌های خانه هنرمندان ایران در زمینه‌ی تامین فضایی برای انجمن‌های هنری اشاره کرد و افزود: البته آقای سرسنگی مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان وعده داده‌اند که تا آخر سال جاری مکانی را برای همه‌ی انجمن‌های هنری عضو خانه‌ی هنرمندان تامین کنند و گفته می‌شود که این ساختمان خریداری هم شده است.
وی افزود: هم‌اکنون انجمن گرافیک، نقاشان و مجسمه‌سازان در خانه‌ی هنرمندان شماره ۲ مستقر شده‌اند. البته مشکلات بسیاری نیز داریم یعنی به‌طور مثال انجمن ما یک میز در قسمت راهرو این ساختمان در اختیار دارد که البته مقدار فضا چندان مهم نیست.
رشیدی تاکید کرد: ما نیاز به دفتر انجمنی در مرکز شهر تهران داریم که به‌عنوان دبیرخانه‌ی ثابت باشد و هنگام جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری ما فضای کافی برای دریافت آثار و مسائل مرتبط با آن داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به محسنات گردهمایی همه‌ی انجمن‌ها در یک مکان یادآور شد: اگر این انجمن‌های هنری یک‌جا گرد هم جمع شوند، می توانند از امکانات مختلف یکدیگر استفاده کنند و در ارتباط بیشتری با هم قرار بگیرند.
او با اشاره به شعار دولت در زمینه‌ی واگذاری امور تخصصی به انجمن‌های هنری یادآور شد: اگر دولت مدعی است که باید کارهای تخصصی را به بخش خصوصی واگذار کند، باید نسبت به این انجمن‌های هنری نیز توجه داشته باشد و راهی را برای فعالیت‌های بیشتر آنها باز کند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن