فستیوال استقبال از بهار در سطح کشور اجرا می شود


امسال برای نخستین‌ بار و در آستانه‌ی فصل بهار، نخستین فراخوان هنرهای شهری ایران به منظور تعمیم هنرهای شهری، در تمامی شهرهای کشور منتشر شد.
دبیر اجرایی اولین فراخوان هنرهای شهری ایران گفت: انتشار چنین فراخوانی در سطح ملی آغازگر نسل جدیدی از شیوه‌های بیان شهری هنر است.
محسن سراجی گفت: هدف از انتشار این فراخوان، هویت‌سازی، تقویت زبان و همچنین اثبات رسمی هنر در شهر است.
وی گفت با توجه به ظرفیت و توان هنرمندان کشور در حوزه‌های مختلف هنر شهری‌، امسال بر آن شدیم تا با گسترش فضای موجود این امکان را برای تمامی نقاط کشور فراهم کنیم. از این رو برگزاری ژوژمان دانشگاه‌های هنر در خیابان‌های شهرها را نیز به‌عنوان یکی از اهداف در نظر گرفتیم تا شاهد رشد مفهوم هنر در شهرها باشیم.
دبیر اجرایی فراخوان هنرهای شهری ادامه داد‌: هیئت داوران این همایش هنرمندانی همچون محمدابراهیم جعفری، فرشید مثقالی، ساعد مشکی، هادی مظفری و محمد سالاریان خواهند بود که طرح‌های ارسالی را در قالب موضوعاتی نظیر فصل بهار، رسم و رسومات نوروزی‌، نوستالژی ایرانی، بهار فاطمی‌، آب و همچنین موضوعات پیشنهادی هنرمندان شرکت‌کننده، بررسی و تحلیل خواهند کرد. دبیری این رویداد نیز به عهده‌ی احسان مهدوی است.
وی تاکید کرد: انتخاب موضوع نیز بر اساس نیازهای جامعه و همچنین اهمیت حفظ ارزش‌های کهن ایرانی که در قالب مراسمی همچون عید نوروز تبلور می یابند‌، صورت گرفته است و با توجه به تقارن این ایام با دهه‌ی فاطمیه، موضوع «بهار فاطمی» به منظور ارائه‌ی ایده‌های ناب ایرانی و اسلامی گنجانده شده است.
سراجی خاطر نشان کرد: هنرمندان از سراسر کشور تا 4 بهمن‌ماه سال جاری می توانند طرح های پیشنهادی خود را به دبیرخانه‌ی الکترونیکی ارسال نموده و در  این همایش سراسری شرکت کنند .
وی تصریح کرد: آثار ارسالی منتخب به صورت یادمان‌های حجمی و دیگر آثار هنری شهری در آستانه‌ی بهار در شهرهای کشور اکران خواهند شد.
وی ضمن اشاره به اهمیت جانمایی هر اثر هنری، از هنرمندان خواست تا یک نمونه تصویر از شبیه‌سازی جانمایی شهری اثرشان را همراه اثر ارسال نمایند.
وی ادامه داد: 25 بهمن‌ماه نمایشگاهی از مجموع آثار منتخب به جشنواره برپا خواهد شد و 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز در مراسم اختتامیه از هنرمندان برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر اجرایی این همایش در پایان گفت: هنرمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از چگونگی نحوه‌ی ارسال اثر خود به سایت اولین فراخوان هنرهای شهری ایران به اینجا مراجعه نمایند.
شایان ذکر است دبیرخانه‌ی کلان‌شهرهای ایران، منطقه‌ی آزاد کیش، شهرداری سمنان‌، شهرداری کرج، منطقه‌ی آزاد انزلی و شهرداری ارومیه از جمله حامیان این همایش ملی هستند. 
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن