گزارشی از ورکشاپ پوستر آزادگی


ورکشاپ دو روزه محمد اردلانی با موضوع آزادگی در اراک برگزار شد.
در این کارگاه دو روزه که به مناسبت ایام محرم و صفر برگزار شده است، 20 تصویر‌ساز و طراح گرافیک منتخب از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگ و هنر اراک  زیر نظر محمد اردلانی، موضوعات مرتبط با این ایام را در قالب پوستر به تصویر کشیدند.
این کارگاه که بخشی از سوگواره پوستر آزادگی است، سه‌شنبه 27 آبان‌ماه با صحبت‌های محمد اردلانی آغاز به‌کار کرد. وی طی 2 ساعت به طور خلاصه ضمن بازتعریف گرافیک و پوستر به معرفی شیوه‌هایی برای رسیدن به ایده‌هایی خلاق و نو پرداخت و روش‌هایی برای فکر کردن صحیح تا یافتن ایده و نگارش سناریو  برای پوستر را مرور نمود. در پایان با نمایش پوستر‌هایی از طراحان برتر جهان و ایران و همچنین هنرجویان کارگاه‌های پیشین خود سعی در نزدیک‌تر نمودن ذهن دانشجویان به راهکارهای ارائه شده نمود.
سپس، برنامه ورکشاپ به صورت عملی آغاز شد و شرکت‌کنندگان سعی نمودند طی دو روز صحبت‌های اردلانی را در شیوه طراحی خود لحاظ نموده و در نهایت آثار خود را ارائه نمایند.
گفتنی است؛ این کارگاه به همت انجمن علمی دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی اراک، به دبیری داوود کلاهدوزان برپا شده و  آثار برگزیده‌ی آن در بخش ویژه‌ای از نمایشگاه پوستر آزادگی که 28 آذر ماه در شهر اراک برگزار خواهد شد به نمایش در خواهد آمد.



   




زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن