داستان یک عکس


خبرنامه رنگ با یادداشتی از ابراهیم حقیقی درباره‌ی مرتضی ممیز و اخبار مهم گرافیک ایران منتشر و برای مخاطبان رنگ ارسال شد.
در این خبرنامه عکسی قدیمی نیز منتشر شده بود که مجید عباسی شرحی را برای آن در اختیار رنگ قرار داد:
شرحی که وی بر این عکس نوشته است در ذیل می‌آید:

این عکس در دفتر من (شرکت گرافیک دید) که بدلایلی دیگر وجود ندارد!!، در سال ۲۰۰۱ گرفته شده است که جلسه‌ای بسیار مهم بود. جلسه‌ای بود که برونو اولدانی، طراح نروژی به دعوت مرتضی ممیز برای انتخاب طراحان ایرانی برای عضویت در اتحادیه بین المللی طراحی گرافیک (ای.جی.آی) به تهران آمده بود، تشکیل شده بود. ممیز حاضرین این جمع را برای همین موضوع در دفتر من دعوت کرده بود.
در آن سال از این جمع قباد شیوا، ابراهیم حقیقی و رضا عابدینی با حمایت مرتضی ممیز در کنگره ای‌جی‌آی در پاریس به عضویت این اتحادیه جهانی درآمدند. ساعد مشکی در این سال بدشانسی آورد و سی‌دی کارهایش باز نشد اما سال بعد یعنی ۲۰۰۲ با حمایت دوباره ایشان در کنگره سن‌فرانسیسکو به عضویت درآمد. (هر ساله این کنگره در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود.)
مرتضی ممیز در سال ۲۰۰۵ ما را ترک کرد ولی بقول ابراهیم حقیقی همچنان «زیبا و افراشته و انسان‌وار» حضور دارد و ستایش می‌شود. چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹ در کنگره استانبول من به عضویت درآمدم. الان ای جی‌ای ۴ عضو ایرانی دارد، مرتضی ممیز که دیگر نیست ولی نامش هست، رضا عابدینی هم بدلایل شخصی خودش از عضویت انصراف داد، که جایش خالی است.
عکاس این عکس پدارم حربی است که در آن سال از طراحان ارشد در گرافیک دید بود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن