سارایوو ۱۰۰


پروژه‌ی «SARAJEVO 100» عنوان رویدادی است که توسط دانشگاه هنرهای زیبای سارایوو به همراه وزارت فرهنگ و ورزش سارایوو و‌ حمایت دولت‌های آمریکا، اتریش، مجارستان، صربستان، کواتی، فرانسه، آلمان و ترکیه برگزار می‌شود.
اولین دور این نمایشگاه از تاریخ ۱۷ جون تا ۳ جولای ۲۰۱۴ پیش از این با حضور «پل دیویس» (طراح گرافیک مطرح آمریکایی) در گالری دانشگاه هنر شهر سارایوو افتتاح و برگزار شده بود.
مدعوین این نمایشگاه ۵۰ طراح شناخته شده‌ی جهان به همراه ۵۰ طراح با استعداد جوان از کشورهای مختلف بودند که با ۲۵۰ پوستر و مالتی مدیا از ۳۷ کشور و ۵ قاره در این رویداد بین‌المللی حضور داشتند.
این پروژه اتفاقات مهمی چون آغاز جنگ جهانی اول از بوسنی و هرزگوین، سی‌امین سالگرد چهاردهمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در سارایوو و محاصره خونین سارایوو (که در طول ۱۰۰ سال یعنی بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۲۰۱۴ در سارایوو اتفاق افتاده) را مرور می‌کند.
مدیریت این پروژه بر عهده‌ی «سدومیر کوستویک» استاد و طراح گرافیک سرشناس اهل بوسنی است. از ایران نیز پریسا تشکری، مهدی سعیدی، مجید کاشانی و مجتبی ادیبی به این رویداد دعوت شده‌اند.
این نمایشگاه به صورت همزمان در «مرکز نمایشگاه‌های دانشجویان دانشگاه میسوری» و «گالری هنر شهر بریک» کشور امریکا در حال برگزاری است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن