طراحان گرافیک روز جهانی خود را جشن گرفتند




عکس‌ها/ لیلا ابراهیمی٬ 
نغمه مقصودلو٬ 
رامونا میریان


یکشنبه هفتم اردیبهشت، طراحان گرافیک چند نسل مختلف با حضور پر شمار خود روز جهانی طراحی گرافیک را در خانه هنرمندان ایران جشن گرفتند. در روز آغازین هفته گرافیگ نمایشگاه طراحان نسل جوان (زیر سی سال) گرافیک ایران، با نام منفی 30، نمایشگاه آثار طراح گرافیک برجسته آلمانی فونس هیکمن و نمایشگاه مروری بر آثار طراح پیشکسوت عباس سارنج افتتاح شد.
حضور پر تعداد طراحان گرافیک و هنرمندان برجسته‌ی نسل‌های مختلف مانند ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، امراله فرهادی٬ نورالدین زرین کلک، عباس سارنج، سرژ آواکیان، بهرام کلهرنیا، سیف‌اله صمدیان، کوروش پارسانژاد، مجید عباسی٬ بهروز متین‌صفت٬ طاهره محبی تابان٬ اسداله چهره‌پرداز٬ بیژن صیفوری و ... در کنار طراحان و هنرمندان جوان و تعداد پرشمار دانشجویان طراحی گرافیک در خانه هنرمندان آغازگر مراسم هفته گرافیک بود.
طراحی محیطی جذاب طراحانی از مشهد که مجموعه هویت بصری و تبلیغات و پوسترهای این دوره از هفته گرافیک را بر عهده داشتند خودنمایی می‌کرد.


در مراسم افتتاح هفته گرافیک که با حضور علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ابتدا فرزاد ادیبی به نیابت از هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک به روی صحنه رفت و پس از خوشامد‌گویی او فیلم کوتاهی از مراحل مختلف طراحی هویت بصری هفته گرافیک پخش شد. 
سپس علی رشیدی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک به ایراد سخنان و توضیحات خود پرداخت و پس از نمایش فیلمی از آمار و اطلاعات نمایشگاه‌های مرتبط با هفته گرافیک توسط مهدی مهدیان دبیر نمایشگاه، عضویت افتخاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به سرژ آواکیان و عباس سارنج اهدا شد.
در نوبت‌های مختلف، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا٬ بهرام کلهرنیا، امرالله فرهادی بر روی صحنه رفتند و از نورالدین زرین کلک، عباس سارنج و سرژ آواکیان تقدیر گردید.
در این بخش ابراهیم حقیقی با اشاره به خلوت‌گزینی عباس سارنج گفت: وی در این سال‌ها مشغول نقاشی بوده و آثار زیبایی خلق کرده است.
نورالدین زرین کلک نیز با اشاره به دریافت این عضویت گفت: یادتان باشد این فقط یک عضویت است و از چیز دیگری خبری نیست و شاید در مراسمی دیگر یا ... یادی از شما بکنند.

در ادامه جوایز نشان اردیبهشت اهدا شد که در بخش تالیف منصور کلاه‌کج  و در بخش ترجمه اشکان صالحی جوایز خود را دریافت کردند و در ادامه نیز علی مراد‌خانی به ایراد سخنان خود پرداخت و سپس حاضرین برای ثبت عکس دسته جمعی بزرگداشت روز جهانی گرافیک به محوطه بیرونی خانه هنرمندان رفتند.
سپس نمایشگاه‌های مختلف هفته گرافیک واقع در طبقه همکف خانه هنرمندان افتتاح شد و فونس هیکمن میهمان برجسته هفته گرافیک که در افتتاحیه حضور داشت با سایرین از گالری‌ها دیدن کرد.

در ادامه احمد مسجدجامعی نیز برای بازدید از نمایشگاه‌ها در محل خانه هنرمندان حضور پیدا کرد و به همراه ابراهیم حقیقی و علی رشیدی از نمایشگاه بازدید نمود. در ادامه برنامه‌های این هفته، فونس هیکمن در عصر روز پنجشنبه در موزه هنرهای معاصر سخنرانی خواهد کرد.


















زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن