گزارش نشست «دوره تخصصی جامع طراحی بسته‌بندی»


نشست آزاد معرفی «اولین دوره‌ی آموزش تخصصی جامع طراحی بسته‌بندی» با حضور شورای طرح‌و‌برنامه این دوره (شهرزاد اسفرجانی، امراله فرهادی، سید محمود محمودی، ایمان آل مظفر)، عصر روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه برگزار شد.
شهرزاد اسفرجانی در ابتدا با بیان خاطره‌ای از گذشته و نقش طراحی بسته‌بندی و اهمیت آن در رابطه با شکل‌گیری آینده شغلی خود صحبت کرد . هنگامی که پروژه‌ای را در دانشگاه به انجام رسانده بود و چگونگی راه‌یابی به آتلیه استاد کامران کاتوزیان و آغاز فعالیت حرفه‌ای در زمینه طراحی بسته‌بندی.
شهرزاد اسفرجانی با تاکید بر نقش حیاتی بسته‌بندی در ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند، به ضرورت ایجاد دوره جامع طراحی بسته‌بندی اشاره کرد و گفت: «بسته بندی را می‌توان معادلی برای واژه برند نامید».

شهرزاد اسفرجانی با اشاره به اوضاع اقتصادی دهه 70 و 80 ایران، به این نکته اشاره کرد که رفتارها ، انتخاب‌ها و سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان، رقابت در بازار مصرف و شرایط تولید‌کنندگان چه تغییراتی کرده و چه عواملی باعث موفقیت در این شرایط خواهند شد .

سپس ایمان آل‌مظفر درباره‌ی نقش بسته‌بندی در بازار امروز مبحثی را با عنوان «مهمانی بسته‌ها» باز کرده و دیدگاه‌های شورای طرح‌و‌برنامه را در مورد روند شکل‌گیری و انتخاب سرفصل‌های آموزشی دوره برای حاضرین شرح داد و اهمیت آموزش صحیح طراحان بسته‌بندی را در موفقیت یک محصول بیان کرد. وی یکی از مزیت‌های اصلی این دوره را بهره‌بردن از اساتیدحرفه‌ای و با تجربه‌ای دانست که علاوه بر دانش‌های تخصصی، تجارب شخصی  را نیز در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند .
ایمان آل‌مظفر در خصوص نحوه گزینش دروس دوره و انطباق آن با شرایط بازار ایران، محدودیت‌ها و امکانات توضیحاتی را ارائه داد و به این نکته اشاره کرد که، در این دوره سعی شده  تمامی اطلاعات مورد نیاز یک طراح بسته‌بندی به بهترین شکل آموزش داده شود .
 محمود محمودی سخنان خود را با اشاره به ضعف صنعت بسته‌بندی ایران در مقایسه با جهان و توصیف علت اصلی موفقیت دیگر کشورها در توسعه این صنعت، آغاز کرد. او همچنین از آموزش بسته‌بندی در ایران، پراکندگی و ضعف‌های آن صحبت کرده و بر ضرورت ایجاد یک دوره یکپارچه‌ی آموزش بسته‌بندی تاکید کرد .
 محمود محمودی نگاه کاربردی و بومی شناسانه و همچنین همخوانی محتوای آموزشی با الگوها و استانداردهای بین‌المللی را یکی از مزیت‌های این دوره عنوان کرد و اسرار حرفه‌ای بودن و آموزش فوت کاسه‌گری را از دیگر مزیت‌های این دوره نامید . محمود محمودی ضمن تشریح سر فصل‌های اصلی دوره و مرور خلاصه‌ای بر دروس و معرفی اساتید، زمان آغاز دوره را اواسط فروردین ماه 93 اعلام کرده و افزود، کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا  پایان وقت اداری چهارشنبه 9 بهمن ماه برای تعیین زمان مصاحبه با مدرسه‌ی ویژه تماس بگیرند .
 در پایان شورای طرح‌و‌برنامه به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ دادند و به این نکته اشاره کردند که:
بسته‌بندی از نظر اقتصادی و اشتغال‌زایی یکی از فعال‌ترین حوزه‌های طراحی گرافیک است و در نهایت شغل مطلوبی را برای متخصصین این حوزه فراهم خواهد ساخت.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن