کارگاه آزاد موشن ‏گرافیکس - کینتیک تایپوگرافی


کارگاه آزاد موشن ‏گرافیکس - کینتیک تایپوگرافی برگزار می‌شود.
مدرسین این کارگاه که روز یکشنبه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹برگزار خواهد شد٬ عمار عیسی پور و سروش امیرآبادی هستند.


در توضیح این دوره آمده است:
در دنیای ارتباطات کنونی «موشن گرافیکس» راه حل مناسبی برای پایان کسالت‌بار بودن شیوه‌‏های ارتباطی است. «موشن‏‌‌گرافیکس» به عنوان یک ابزار قدرتمند در کوتاه‌ترین زمان با ترکیب تصویر، نوشتار، صدا و حرکت پیام را موثر‏تر به مخاطب منتقل می‌کند.

از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ وتکثیر پیام‏‌ها به واسطه حروف، تایپوگرافی استاتیک با هدف اثر بخشی پیام، نقش موثری در ارتباطات داشته است. با ظهور رسانه‏‎‌های زمان محور، بنا به ماهیت رسانه، نوع ارتباطات و ابزارهای رسانه‏‌ها نیز دستخوش تغییر بوده‌‏اند.

«کینتیک تایپوگرافی»، تکنیک و شاخه‌‏ای از «موشن‌‌‌‏گرافیکس» است که به وسیله آمیختن متن و حرکت با شکستن محدودیت‌‏های رسانه‌‌های چاپی امکان ارتباط موثر را افزایش می‌دهد.          

کینتیک در لغت به معنی وابسته به حرکت است «کینتیک تایپوگرافی» عنوان تکنیکی است که با به حرکت درآوردن متن از تمام امکانات رسانه‌‏های جدید برای انتقال پیام استفاده می‏‌کند. امروزه «کینتیک تایپوگرافی» نقش مهمی در تبلیغات تلویزیونی، هویت‌سازی شبکه، اینفوگرافیک‌‌ها، عنوان‌بندی فیلم و سریال، موزیک ویدئو‌ها و ... دارد. این شیوه که حس انگیزی به واسطه تایپوگرافی، حرکت و صداست به ما کمک می‌کند تا با استفاده از انواع حروف (فونت)، سایز حروف، حرکت، وضوح و عمق، نوع حرکت و ... بعد جدیدی به معنا و پیام اثر ببخشیم.

این کارگاه بر آموختن مسائل تئوری و عملی نوشتار، حرکت در حروف فارسی، ایده‌پردازی برای متحرک‌سازی حروف و متن و  آشنائی با نرم‌افزار Adobe After Effects متمرکز خواهد بود از این رو کارگاه برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد کسب مهارت در ساختن یک اثر «موشن گرافیکس» برای یک متن سخنرانی، پیام ارتباطی، متن تبلیغاتی، شعر، هویت سازی شبکه، اینفوگرافیک‌ و موزیک ویدئو دارند.

این کارگاه شامل 10 جلسه 3 ساعته می‌‏باشد که در روز‏های یکشنبه ساعت 18 تا 21  از بهمن ماه برگزار می‏‌گردد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن