گزارشی از معارفه دوره یکساله INVERSE KINEMATIKA مدرسه اینورس


جلسه معارفه دوره یکساله Game & 3D Character Animation با عنوان INVERSE KINEMATIKA روز پنجشنبه 2 خرداد ماه با حضور پیمان مسعودی و علیرضا اردوبادی در مدرسه اینورس برگزار شد.
در ابتدا علیرضا اردوبادی به معرفی مدرسه اینورس به عنوان مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال پرداخت که کاملا مستقل و خصوصی فعالیت می کند و تمرکز را بر روی هنرهای دیجیتال در کنار هنرهای آکادمیک قرار داده است، اما نه آن تصوری که بزرگان هنر ایران از هنر دیجیتال دارند و آن را در چند نرم افزار ساده معنا می کنند، بلکه بخش آکادمیک ، پایه ی هنرهای دیجیتال بوده و تمام دوره هایی که در اینورس برگزار می شوند بر این اساس طراحی شده است.
پیمان مسعودی مدرس اصلی این دوره که به عنوان متخصص انیمیشن در پروژه های گرشاسب فعالیت داشته پس از معرفی خود، به تعریف کلی از انیمیشن در بازی های کامپیوتری پرداخت . وی گفت : مهمترین نیاز کارکردی بازی های کامپیوتری داشتن فاکتور سرگرمی است و انیمیشن در زییایی و جلوه های بصری، طراحی مناسب Game Play ، کنترل خوب و روایت جذاب بازی های کامپیوتری تاثیر بسزایی دارد.
در ادامه، حوزه های فعالیت انیمشنِ بازی های کامپبوتری را به سه بخش انیماتورها، تکنیکال انیماتورها و برنامه نویسان انیمشن تقسیم کرد که در دوره INVERSE KINEMATIKA روی نقش انیماتورها به عنوان هنرمندان تولید انیمشن پرداخته خواهد شد.
وی همچنین از 6 مرحله یادگیری انمیشن توضیحات تکمیلی را ارائه داد:
درک مفهوم حرکت، که شناخت بیومکانیک ورزشی خواهد بود
هنر انیمشن که از جنس هنر بازیگری ست و در آن حالت های مختلف احساسی و روانی، Body Language و بیومکانیک بدن و حرف زدن بررسی می شود.
آشنایی با محدودیت های بازی از دید طراحی (Game Design)
آشنایی با محدودیت های بازی از دید فنی که شامل محدودیت های جابجایی، محدودیت های مربوط به Pose  و Motion Retargeting می باشد.
آشنایی با الگوریتم های مورد استفاده در زمان اجرا
ابزار های تولید انیمیشن

دوره یکساله INVERSE KINEMATIKA انیمیشن با دیدگاه کاربرد در بازی های کامپیوتری طی چهار مرحله به صورت پایه ای به علاقه مندان آموزش داده می شود:
آموزش حرکت و کاربرد آن در انیمیشن و ایجاد حرکات پیچیده
آموزش هنر انیمیشن
آموزش طراحی بازی و محدودیت هایی که در ساخت انیمشن یازی های کامپیوتری ایجاد می کند
آموزش الگوریتم های مربوط به انیمیشن های بلادرنگ  (Realtime) مورد کاربرد در بازی های کامپیوتری
پیمان مسعودی این دوره را برای افرادی که به بازی های کامپیوتری و انمیشن علاقه دارند، افرادی که به کسب مهارت به صورت پایه ایی اهمیت میدهند و همچنین افرادی که موفقیت و کسب مهارت در سطح کارهای بین المللی را هدف خود می دانند، توصیه می کند.
در ادامه علیرضا اردوبادی افزود: این دوره به روال همه دوره های بلند مدت مدرسه اینورس در کنار کلاس های اصلی، ورکشاپ های مکملی با جضور فعالان این حوزه برگزار می کند، در بخشGame Design  و Game Production Workflow امیر حسین فصیحی ، در بخش Art، سهیل دانش اشراقی و در حوزه صدا آیدین راد کیا، اساتید مهمان دوره خواهند بود.
دوره INVERSE KINEMATIKA از هفته آخر تیر ماه ۹۲ آغاز و دانشجویان این دوره پس از مصاحبه فردی، پذیرفته خواهند شد.










زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن