کارگاه انسان‏شناسیِ طراحی گرافیک و رنگ


«خانه هنرهای شهری» با همکاری انسان‏ شناسی و فرهنگ و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ویژه، چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاه ‏های انسان ‏شناسی، هنر و ادبیات را با موضوع «انسان‏ شناسیِ طراحی گرافیک و رنگ» برگزار می کند. سه کارگاه نخست شامل انسان ‏شناسی و هنر (مباحث عمومی)، انسان‏ شناسی و سینما (با تاکید بر آثار استنلی کوبریک) و انسان‏ شناسی و معماری بودند که در ماه ‏های خرداد، و مهر (تکرار کارگاه نخست) و آبان و آذر 1391 برگزار شدند. کارگاه اخیر به دلیل تعطیلات، در ابتدای بهمن‏ ماه تشکیل می شود.
هدف از این کارگاه ارائه چشم ‏اندازی از مباحث انسان‏ شناسی در رابطه با مفاهیم رنگ (در معنای محلی و جهان شمول آن)، طراحی در قالب های سنتی و مدرن و گرافیک به مثابه تألیفی فرهنگی با ذکر و تحلیل مصادیق بسیار زیادی از هنر باستانی و مدرن است. در این کارگاه تلاش می شود مخاطبان با تأثیر متقابلی که فرهنگ ها با موضوع رنگ و طراحی دارند، چگونگی تولید و مصرف و قرائت هنر و به ویژه رنگ و طرح، در فرهنگ های مختلف آشنا شوند، موضوع هایی چون درک از مفاهیم رنگ و طراحی و کاربردهای آنها چه در چشم ‏اندازهای تاریخی و جوامع باستانی و سنتی و پیرامونی و چه در جهان امروز در موقعیت های مختلف اجتماعی از مسائل دیگری است که در این کارگاه به آنها پرداخته می شود. مخاطبان می توانند در طیف گسترده‏ای از دانشجویان تا علاقه ‏مندان حرفه‏ ای باشند که با مشارکت خود بر غنای مباحث بیفزایند و به ویژه امکان همکاری ‏های آتی بین رشته ‏ای را فراهم کنند.

این کارگاه در روزهای جمعه و شنبه 6 و 7 بهمن‏ ماه 1391 در آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ویژه با حضور دکتر ناصر فکوهی؛ برگزار خواهد شد.

درباره ناصر فکوهی:
دانشیار انسان‏ شناسی دانشگاه تهران
سردبیر مجله علمی پژوهشی پژوهش های انسان‏ شناسی ایران - دانشگاه تهران
رئیس پیشین گروه انسان‏ شناسی هنر فرهنگستان هنر
عضو مؤسس و رئیس پیشین انجمن انسان‏ شناسی ایران 
عضو پیشین هیات مدیره انجمن جامعه‏ شناسی ایران و مدیر کنونی گروه‏های فرهنگ و جامعه و زبان در این انجمن



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن