راست به چپ - فرهنگ بصری ایرانی و عربی


«راست به چپ» عنوان پروژه و نمایشگاهی است با تمرکز بر طراحی گرافیک معاصر ایران و جهان عرب که به کوشش استودیو Eps51 و با همکاری برخی از طراحان ایرانی و عرب که از تاریخ 9 نوامبر 2012 در مرکز فرهنگی هنری Kunstquartier Bethanien Studio 1  در برلین آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت.
عنوان «راست به چپ»  برگرفته از جهت نوشتار فارسی و عربی است و هدف آن مطالعه و مروری است بر نمونه‌هایی از طراحی گرافیک معاصر این کشورها با تاکید بر میراث و فرهنگ بصری غنی فارسی و عربی و ترکیب آن با منابع مختلف دیگر که نتیجه آن ارائه‌ی آثار متعددی است در طراحی پوستر، کتاب و مجله، لوگوتایپ، تایپوگرافی، طراحی تایپ فیس، گرافیتی، هنرهای تجربی و خیابانی و ...
این رویداد شامل بخش‌های گوناگونی است از قبیل نمایش آثار، سخنرانی، بحث و گفتگو و کارگاه‌‌های آموزشی که بخش های مختلف نمایشگاه آن، عبارتند از منتخب آثاری از طراحان گرافیک معاصر ایران و جهان عرب، که پیش از این آثارشان در کتاب های آرابسک 1 و 2 انتشارات  Gestalten منتشر شده است، معرفی و نمایش پروژه ی پوستر های گالری طراحان آزاد تهران با همکاری استودیو کارگاه، نمایش و فروش پانزده پوستر طراحی شده برای پروژه ی «راست به چپ» و چیدمانی از فرهاد فزونی با عنوان «برای شهرم تهران».
همچنین در کنار نمایشگاه و از دهم نوامبر، نشست ها و گفتگوهایی بصورت هفتگی با طراحان این پروژه برگزار می گردد که نخستین نشست، با عنوان “Prints of Persia” به نمایش آثار و سخنرانی طراحان گرافیک ایرانی اختصاص داشت. در این رویداد، شهرزاد چنگلوایی و ایمان راد به نمایش آثار خود پرداختند، آریا کسایی و پیمان پورحسین برخی از پروژه های «استودیو کارگاه» را نمایش دادند و رضا عابدینی معرفی پروژه و کتاب «دبیره» را بر عهده داشت، در پایان نیز جلسه ی پرسش و پاسخی با حضور این طراحان برگزار شد.
هنرمندان طراح ایرانی این نمایشگاه عبارتند از: سعید اسکندری، گلناز اسماعیلی، سعید انصافی، مریم پالیزگیر، پیمان پورحسین، مازیار پهلوان، بهراد جوانبخت، شهرزاد چنگلوایی، دامون خانجانزاده، هما دلورای، آسیه دهقانی، ایمان راد، مهدی سعیدی، رضا عابدینی، کسری عابدینی، محمدرضا عبدالعلی، وحید عرفانیان، فرهاد فزونی، آریا کسایی، مسعود مرگان، امید نعم‌الحبیب، رامبد والا.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با این پروژه می توانید به وبسایت این رویداد مراجعه کنید.



















زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن