متن بیانیه گروه دو


در پی انصراف گروه دو در انتخابات شب گذشته انجمن بیانیه این گروه قرائت شد که در احتیار رنگ قرار گرفته است و متن آن در ذیل منتشر می شود:

به نام خدا

اعضای محترم انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
هیات رئیسه‌ی محترم مجمع عمومی عادی سالانه‌‏ی انجمن

چند ماهی است با باور بر ضرورت‌‏ها و ارزش‌های کار گروهی هماهنگ و منسجم، برای مدیریت انجمن گرد هم آمدیم و در جلسات متعدد، اهداف و برنامه‏‌های خود را تدوین کرده و به اطلاع رساندیم.

با چنین باوری، امیدوار بودیم که گروه‏‌های دیگری نیز از میان اعضای محترم، با اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌‏های خود اعلام حضور کنند. پس، از حضور آن‌ها استقبال کردیم و به فال نیک گرفتیم.

آمده بودیم تا با صرف وقت، انرژی، فکر، تجربه و ارتباطات حرفه‏‌ای خود، شاید بتوانیم برای اعتلای اعتبار بیشتر انجمن تلاش کنیم؛ همان‌گونه که در برنامه‌ی خود نیز بر آن تاکید کرده بودیم.

گمان بردیم که با اطلاع‌‏رسانی شفاف و صادقانه در رسانه‏‌های اینترنتی و حتی شبکه‏‌های اجتماعی که شیوه‌ی جدیدی در ابراز مشارکت همگانی هستند، امکان انتخاب آگاهانه برای اعضای محترم فراهم خواهد شد.

قرار بود یک رسانه‌ی بی‏طرف با ایجاد فضای سالم اطلاع‌‏رسانی، فرصت معرفی و اعلام طرح و برنامه را در یک زمان مشخص (پایان روز پنجشنبه 4 آبان 91) به نامزدها بدهد. ما نیز پس از تشکیل چند جلسه و یک روز کار 12 ساعته‌ی فشرده در همان مهلت تعیین شده، اهداف و برنامه‏‌های گروه خود را به روشنی و تفصیل، مدون کرده و ارائه دادیم.

رسانه‌ی مذکور شنبه 6 آبان برنامه‌ی گروه ما و همچنین اطلاعات و دیدگاه‌های نامزدهای دیگر را بصورت انفرادی منتشر کرد. اما 2 روز بعد (دوشنبه 8 آبان) رونوشتی از برنامه‌های ما با انشایی متفاوت به اطلاعات یکی از نامزدهای گروه 1 با عنوان «سند استراتژیک» اضافه شد! رونوشتی که هم‌زمان تحت نام «بیانیه‌ی اجرایی گروه 1» در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شد.

به بیان دیگر، به روشنی دیدیم که نه رسانه‌ی یاد شده بی‏‌طرف ماند و نه جنجال‌های ایجاد شده در شبکه‏‌های اجتماعی، فضایی شایسته و در شأن انجمن فراهم کرد!

تعبیر «رقابت» به جای رفاقت و همدلی و همچنین تبلیغات نه چندان خوشایند، به جای اطلاع‏‌رسانی شفاف و روشنگر، بسیار دور از انتظار بود و شرایطی ساخته شد تا شائبه‌‏های نادرستی که از دیرباز در ذهن برخی لانه کرده بود را دامن زده و تقویت کند! شائبه‌‏هایی مانند: کسب قدرت، اعتبار، منافع شخصی یا گروهی، باندبازی و ...

فراموش نکنیم که در دوره‏‌های پیشین، اشخاصی که در هیات مدیره‌‏ها حضور یافتند بیش از آنکه به اعتبار خود بیافزایند به انجمن اعتبار بخشیدند.

باور بداریم که در کار بی‌‏مزد و منت هیات مدیره‏‌ی انجمن، رقابتی در کار نیست که در آن قدرت و نفع شخصی را جست وجو کنیم.

از یاد نبریم که این انجمن نه یک شبه، بلکه در طول پانزده سال کار و تلاش به این جایگاه رسیده و شایسته نبود تا با ابراز تمایلات و رفتارهای هیجانی، هویت و اعتبار آن را دستخوش تردید قرار دهیم.

و در آخر؛

مشارکت کم‌رنگ اعضای انجمن در انتخابات روز 14 آبان، با وجود آن همه شور و جنجال، و همچنین بسیاری گفته‌ها و نوشته‌‏های نادرست و ناشایست، این سوال را پیش می‌‏آورد که؛ مگر عضویت در هیات مدیره‏‌ی انجمن چه شأن و شوکت و یا مقام و منصبی می‌سازد که این چنین صف‌آرایی کنیم، حرمت‌ها را نادیده بگیریم، و اعتبار سالیان کار و عمر خود را بی‏‌مقدار کنیم!؟

بنابراین؛

با آرزوی موفقیت برای هیات مدیره‏‌ی آتی و حفظ انسجام و اقتدار انجمن، انصراف گروهی خود را از نامزدی هیات مدیره‌‏ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران اعلام داشته، با تاکید بر احترامی که برای آرای یکایک اعضا قائلیم و برای ایجاد امکان رای دادن به نامزدهای دیگر، این انصراف را پیش از آغاز رای‏‌گیری تسلیم می‏داریم.

چهاردهم آذر یک هزار و سیصد و نود و یک
علی افسرپور
تهمتن امینیان
پدرام حربی
ابراهیم حقیقی
فیروز شافعی
ترانه صاحب
علیرضا مصطفی‌زاده
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن