هر جایزه، گرافیک ایران را یک گام پیش می‌برد


اثر: مجید عباسیبه گزارش بخش خبری "رنگ" مجید عباسی در گفتگو با خبرگزاری میراث فرهنگی در ارتباط با جایزه اندی وارهول گفت: از میزان و نحوه ارائه جایزه بی‌اطلاع هستم،داورها 13 سپتامبر جلسه داشتند. اما تاکنون نامه‌ای از سوی آنها دریافت نکرده‌ام. البته با کنترل سایت سه‌سالانه از انتخاب پوستر بم مطمئن هستم.
عباسی پیش از این با ارائه پوستر «بم میراث جاودان» در دوسالانه هنر چین نیز جایزه گرفته‌بود.
این پوستر به مناسبت نخستین سالگرد زلزله بم به سفارش سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری طراحی شده‌بود.
عباسی که این جایزه را متعلق به گرافیک ایران می‌داند، معتقد‌ است:«نگاه به معماری ایرانی و پرداختن به زلزله‌ای که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد، در موفقیت این پوستر بی‌تاثیر نبود. برای طراحی آن از یک خشت بهره گرفتم که شکسته‌است. در واقع نگاهی سمبولیک به بازسازی بم با مصالحی داشتم که ارگ تاریخی از میان رفته‌اش، با آن ساخته شده‌بود.»
او تاکید می‌کند:«این جایزه متعلق به من نیست، به تمام همکارانم در عرصه گرافیک تعلق دارد. هر جایزه‌ای که کسب می‌شود، نام ایران را در عرصه جهانی مطرح می‌کند و گرافیک ایران را در دنیا یک گام به پیش می‌برد.»
مجید عباسی که 41 سال دارد، فارغ‌التحصیل رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و اکنون در این دانشکده تدریس می‌کند. عضو هیات مدیره انجمن صنفی گرافیک ایران و از اعضای هیات تحریری مجله تخصصی نشان است.
درباره اینکه چطور وارد عرصه گرافیک شد،‌ می‌گوید:«این چیزها در ایران اتفاقی است. البته به هنر علاقه زیادی داشتم و پیش از ورود به دانشگاه کارهایی می‌کردم که در حوزه گرافیک می‌گنجید.»
او شاگرد هنرمندانی چون مرتضی ممیز، جلال شباهنگی، محمد احصایی، صادق بریرانی و مصطفی اسداللهی است:«آنها مرا در عرصه گرافیک هدایت کردند.»
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن