نشریه جوان، پویا


غزال باباجانی/ مجله رنگ


‏AIAP1  انجمن طراحان گرافیک ایتالیاییست که متخصصین این حرفه را از سراسر دنیا به یکدیگر پیوند می دهد.
این انجمن که از سال 1945 آغاز به کار کرده یکی از اعضای موسس ایکوگرادا2 به شمار می رود. رسالت اصلی AIAP پشتیبانی و کمک به پیشرفت و توسعه طراحی گرافیک در هر دو حوزه عملی و آموزش و پرورش می باشد.
از اعضای انجمن طراحان گرافیک ایتالیا می توان به برخی از سرشناس ترین طراحان ایتالیایی از جمله ایلیپراندی3 (رئیس سابق ایکوگرادا)، گرینیانی4، بوگری5، کاستلانو6، کوپولا7، فرانزونی8، پاگوت9 و استاینر10 اشاره نمود. AIAP حدود 800 عضو در نقاط مختلف این کشور داشته و اهداف خود را از طریق رسانه های متعددی چون وبسایت رسمی، بلاگ و نشریه آنلاین (aiapzine.aiap.it)، مجلات «پروجتو گرافیکو»11 و «پروجتو ایتالیک»12 (progettoitalic.org)، دنبال می کند. نمایشگاه ها، کاتالوگ ها، نشریات، برنامه های آموزشی و برگزاری رویدادهایی بین المللی چون هفته طراحی گرافیک (Aiap Design Per) که سالانه در شهرهای مختلف ایتالیا ازجمله ناپل13، بولونیا14 و کالیاری15 برگزار می شود از دیگر فعالیت هایی ست که AIAP در کنار بهره گیری از رسانه های یاد شده انجام می دهد.


نشریه آنلاین AIAPzine  « چینزیا فرارا16 – سردبیر»
‏AIAPzine نشریه جوان، پویا و چند زبانه انجمن طراحان گرافیک ایتالیاییست. در ژانویه 2011 متولد شده و هیات تحریریه بین المللی آن از نقاط مختلف جهان (ایران، هند، چین، امریکا، ترکیه، آلمان، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا و ...) برای ویرایش و نشر این مجله با یکدیگر همکاری می کنند.
‏AIAPzine عقیده دارد که می توان عرصه طراحی جهان معاصر را از چشم اندازهای متفاوت و با در نظر گرفتن فرهنگ، زبان، جغرافیا، سن و دیدگاه های متنوعی به تعداد افرادی که در هیئت تحریریه آن فعالیت می کنند، نظاره نمود.
‏AIAPzine شامل بخش های موضوعی مختلفی از جمله اخبار گرافیک و گالری ها، مسابقات، معرفی طراحان و استودیو های مختلف ایتالیا و سایر نقاط جهان، پایان نامه ها، مقالات و گفتگو ها می باشد.
‏AIAPzine تحولات هنری، عناوین و موضوعات مهم و جنبه های مختلف طراحی و آثار طراحان ارتباط تصویری معاصر و گذشته را در کنار اطلاعات و اخبار کنگره ها، ورک شاپ ها و دوره های آموزشی موسسات طراحی، مورد مطالعه و پی گیری قرار می دهد.
‏AIAPzine نشریه ایست که روزانه برای مطالعه و آگاهی از آنچه که در دنیای بیکران طراحی و ارتباطات بصری اتفاق می افتد، در دسترس می باشد.

معرفی طراحان گرافیک ایرانی در AIAPzine:
«کوتاه درباره پریسا تشکری»




پی نوشت ها:

associazione Italiana Progettazione Per La Comunicazione Visiva -۱
‏ICOGRADA (International Council of Graphic Design Associations -۲)
‏Iliprandi -۳
‏Grignani -۴
‏Boggeri -۵
‏Castellano -۶
‏Coppola -۷
‏Fronzoni -۸
‏Pagot -۹
‏Steiner -۱۰
‏Progetto Grafico -۱۱
‏Progetto-Italic -۱۲
‏Naples 2009 -۱۳
‏Bologna 2010 -۱۴
‏Cagliari 2011 -۱۵
‏Cinzia Ferrara (Editor-in-chief -۱۶)


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن